Gå til innhold

Hjelp ved valg av optisk-mus

Anbefalte innlegg

Ok...Dah har jeg kommet fram til at det blir MX500, men så vil jeg jo ha musmatte med fra samme plassen som jeg bestiller.

Så jeg så på databutikke.com siden jeg har allerede et kundeforhold fra de og er meget fornøyd med servicen som jeg har hatt via de.

Så jeg lurer på om den derre " Icemat Black" er noe å sattse på siden både komplett.no selger dem og databutikken.com

Ja jeg vet at komplett har samme utstyret, men jeg har nettopp bestilt fra de (rambrikker og drit) og jeg vil prøve å ikke bare bestille fra samme webshop hele tiden :)

Icemat Black er en vanlig Icemat som er farget sort. Icemat Black og Steelpad er i utgangspunktet musematter laget for ballmus , men fungerer like godt med optiske . Icemat er laget av glass ( den uten farge skal ikke funke med optiske) Steelpad er laget av aluminium. Jeg bruker Steelpad og er fornøyd som bare det! HAr hørt rykter om at Nfunc museunderlag er det beste for optiske mus men har ikke prøvd selv .

http://www.gamer.no/omtaler/ :lol:

På denne siden (scroll nedover) finner du omtaler av de fleste musemattene , pluss Logitech musene. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Husk, fjern den metallklumpen! Er ikke mange skruene som skal til!

Mvh kjello2

Hvorfor har microsoft lagt inn den klumpen i musa når folk sier at det er bare dårlig å ha den i? Hva er vitsen...

Skrev jeg at Microsoft sin mus hadde en klump i seg, nei, tror ikke det nei... ;)

Jeg anbefaler disse 2 musene om du skal ha med tråd (har alle selv);  

MS v3  

Logitech MX500  

Men jeg anbefaler bare MX500 om du gidder å åpne den opp og fjerne den store klumpen metall de har lagt inni der av uklare årsaker. Jeg personlig liker lette datamuser, og derfor åpnet jeg straks opp MX500 når jeg fikk den. Etter det er den "ok", men jeg synes MS v3 er bedre å spille med. Men dette er min helt egne personlige mening da, jeg bruker MX500 nå og har ikke brukt v3'n på 1 måned.  

Husk, fjern den metallklumpen! Er ikke mange skruene som skal til!  

Mvh kjello2

Lenke til kommentar
hei,

det her er litt off-topic, men...

har noen av dere med Dual Optical opplevd at musepekeren plutselig går oppover/nedover og begynner så spinne rundt og rundt? (dette opplever jeg når jeg spiller fps spill). Jeg vet at underlaget har mye å si på denne modellen, men jeg bruker en svart fUnc 1030 (optisk-side)...

Vurderer å kjøpe meg en mx300...

har samme problem med fUnc 1030 med dual optical selv...det begynte etter jeg kjøpte matta hvis jeg ikke tar helt feil...vurdere oxo å kjøpe MX500/300...

dem har samme spesifikasjon, sant? bare forskjellig utforming?

Lenke til kommentar
hei,

det her er litt off-topic, men...

har noen av dere med Dual Optical opplevd at musepekeren plutselig går oppover/nedover og begynner så spinne rundt og rundt? (dette opplever jeg når jeg spiller fps spill). Jeg vet at underlaget har mye å si på denne modellen, men jeg bruker en svart fUnc 1030 (optisk-side)...

Vurderer å kjøpe meg en mx300...

har samme problem med fUnc 1030 med dual optical selv...det begynte etter jeg kjøpte matta hvis jeg ikke tar helt feil...vurdere oxo å kjøpe MX500/300...

dem har samme spesifikasjon, sant? bare forskjellig utforming?

Hei,

Etter som jeg har forstått det så er det bare utformingen og noen ekstra tastefunksjoner som skiller mellom mx500 og mx300. Den optiske-teknologien er den samme i begge.

Lenke til kommentar

Jeg var akkurat på LAN og spilte masse CS og Quake3.

Denne musa var veldig god å bruke, sikkert noe av samme feelingen som MX300, har ca samme størrelse, litt annen plassering av knapper.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=1&s=pl

Billig og god mus, kan jo hende at ekte hardcore-gamere trenger no mer fancy, men jeg likte denne godt :)

Men ellers ville jeg nok kjøpt MX300.

MX500 ser grei ut... ligger greit i hånda, uten at jeg har testa denne i det hele tatt, prøvde bare å holde den.

Jeg synes Microsoft-musene har en noe billig plastfeeling, men det er kanskje ikke så viktig..

Lenke til kommentar

Hei.

Da har jeg fått min StealPad og MX500 og er MEGET fornøyd.

Jeg syns ikke musa var noe serlig klumpete eller noe slikt.

Pure kvalitet.

Og anngående det med det loddet, så syns jeg det rett og slett er en smakssak. Jeg syns faktisk musa ble for lett da jeg tok ut loddet.

Lenke til kommentar

Skal du spille mye FPS så er vel Intelli Mouse Explorer v. 3.0 det beste valget. De aller fleste Pro FPS spillere bruker akkurat denne musa.

Har selv v. 1.0 og er fornøyd med den. Liker formen. Blir vel v. 3.0 ved neste hardwareoppgradering. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...