Gå til innhold

Hjelp ved valg av optisk-mus

Anbefalte innlegg

Det er en smaksak som de fleste sier, men det er også en kjent sak at MS IntelliMouse 3.0 Explorer er mest nøyaktige musa på markedet pr. idag. Logitech er jo ikke dårlig den heller, men skal du spille FPS spill og ha pervers nøyaktighet så kjøp MS IntelliMouse 3.0 Explorer bundle (med Icemat black). Har den selv og er utrolig fornøyd. Glimrende passform og gode knapper som er lett å trykke på. Hjulet har perfekt nøyakighet og kan lett trykkes ned uten at det ruller rundt! Logitech har veldig små knapper som er litt feilplassert etter min mening. Umulig å bruke i FPS spill der man er avhengig av å kunne trykke kjapt, og treffe rett knapp. Design er Logitech best.

MS musa tar 6000 bilder i sekundet og kan lese 37" i sekundet, dette er noe mer nøyaktig enn Logitech. I tillegg er MS billigere, bundle koster 450, da får du mus retail som koster 450, og Icemat som koster 230.

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett hvilken modell du velger må du være klar over optiske mus er storforbrukere av strøm. På min Logitech mus må jeg bytte ut baterier med 2 mnd. mellomrom. Velg om mulig en med ladestasjon!

Velg trådmus om mulig. Skal du først ha nøyaktighet så må du velge tråd! Sorry, men sånn er det bare. Wireless er ikke nok nøyaktig enda.

Lenke til kommentar
Uansett hvilken modell du velger må du være klar over optiske mus er storforbrukere av strøm. På min Logitech mus må jeg bytte ut baterier med 2 mnd. mellomrom. Velg om mulig en med ladestasjon!
Og det er også kanskje lurt å LESE TRÅDEN før du poster så har du fått med deg at jeg ikke skal ha ei trådløs mus, nettopp pga batterier er noe herk.

Har lest de testene :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg MX500 da jeg synes dette er en mer behagelig mus å holde. Har testet begge ja.

Jeg bruker selv ennå en Logitech Mouseman Dual Optical som snart skal byttes ut med nettopp en MX500 :)

Jah, og husk å ta ut den metallskiven i musa for å se om du synes det er mer behagelig. Jeg har fjernet den på min Dual Optical og synes det ble myyye bedre :wink:

Lenke til kommentar
"]hvilken metall dings er det snakk om her??

(har lyst på lettmus :lol: )

Det er en såkalt jerndings inne i MX500/MX700 musa(er ikke sikker på hvilken mus)som ikke blir brukt til noe..den bare er der...folk tar den bare ut fordi musa blir lettere...

Lenke til kommentar
Det er en smaksak som de fleste sier, men det er også en kjent sak at MS IntelliMouse 3.0 Explorer er mest nøyaktige musa på markedet pr. idag. Logitech er jo ikke dårlig den heller, men skal du spille FPS spill og ha pervers nøyaktighet så kjøp MS IntelliMouse 3.0 Explorer bundle (med Icemat black). Har den selv og er utrolig fornøyd. Glimrende passform og gode knapper som er lett å trykke på. Hjulet har perfekt nøyakighet og kan lett trykkes ned uten at det ruller rundt! Logitech har veldig små knapper som er litt feilplassert etter min mening. Umulig å bruke i FPS spill der man er avhengig av å kunne trykke kjapt, og treffe rett knapp.

Dette stemmer ikke lenger. Med MX musene har logitech flere målinger og høyere oppløsning . ( 800 dpi mot MS Intellimouse 400 dpi) . Jeg hadde en MS Int 3.0 , den var veldig bra helt til jeg satte oppløninga til 1260*1024 , da ble den mer eller mindre ubrukelig. Kjøpte en MX 700 - trådløs med ladestasjon , genial. Brukte begge med Steelpad muse"matte" . Kjempebra !! Annbefaler MX 500/700 hvis du liker store mus ( som meg ) og spiller i høye oppløsninger. Hvis du liker å bruke tommelknappene i spill er MS I 3.0 bedre .

Lenke til kommentar
...

Dette stemmer ikke lenger. Med MX musene har logitech flere målinger og høyere oppløsning . ( 800 dpi mot MS Intellimouse 400 dpi) . Jeg hadde en MS Int 3.0 , den var veldig bra helt til jeg satte oppløninga til 1260*1024 , da ble den mer eller mindre ubrukelig. Kjøpte en MX 700 - trådløs med ladestasjon , genial. Brukte begge med Steelpad muse"matte" . Kjempebra !! Annbefaler MX 500/700 hvis du liker store mus ( som meg ) og spiller i høye oppløsninger. Hvis du liker å bruke tommelknappene i spill er MS I 3.0 bedre .

Jeg har IE3.0 og jeg har oppløsningen på minst 1280x1024, har aldri hatt så vanvittig herlig flyt. Kamerat av meg har MX700, han synes musen mangler nøyaktighet. MX500 skal være mere nøyaktig pga tråden.

Jeg er veldig fornøyd med IE3.0 har aldri opplevt at den har bommet på det den har sett, og da er jeg fornøyd. Bruker Icemat black og da er det ikke så mye som kan gå galt heller. Problemet kommer om man bruker bordplaten (spesielt om den er laget av tre), da har enkelte litt dårligere optisk mus en tendens til å misforstå litt av trafikken forbi!

Kjøp hva du vil, jeg bryr meg ikke. Men om jeg skulle velge, så hadde jeg valgt IE3.0, jeg er enig med testen på gamer.no ang. Logitech MX500/700

Lenke til kommentar

Ok...Dah har jeg kommet fram til at det blir MX500, men så vil jeg jo ha musmatte med fra samme plassen som jeg bestiller.

Så jeg så på databutikke.com siden jeg har allerede et kundeforhold fra de og er meget fornøyd med servicen som jeg har hatt via de.

Så jeg lurer på om den derre " Icemat Black" er noe å sattse på siden både komplett.no selger dem og databutikken.com

Ja jeg vet at komplett har samme utstyret, men jeg har nettopp bestilt fra de (rambrikker og drit) og jeg vil prøve å ikke bare bestille fra samme webshop hele tiden :)

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av Logitech, og anbefaler Dual Optical.

MX500 syns jeg blir litt for stor, selv om Dual Optical ikke er langt bak. MX300 syns jeg ser veldig bra ut, men jeg har ikke testet den. Den har jo fått bra kritikker på forskjellige tester.

Intelli-musene liker jeg absolutt ikke. Men, det er vel en smakssak. Men, som sagt, anbefaler jeg Dual Optical. :)

Lenke til kommentar

hei,

det her er litt off-topic, men...

har noen av dere med Dual Optical opplevd at musepekeren plutselig går oppover/nedover og begynner så spinne rundt og rundt? (dette opplever jeg når jeg spiller fps spill). Jeg vet at underlaget har mye å si på denne modellen, men jeg bruker en svart fUnc 1030 (optisk-side)...

Vurderer å kjøpe meg en mx300...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...