fenix822 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei Lurer på om det er mye jobb å ta av bunnpanna på en Omega B 2.0 L 16 V. Den har fått seg en bulk, og oljetrykkslampa lyser. Noen som kan gi meg fremgangsmåte? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Du trenger bare en skiftenøkkel eller pipenøkkel i passende dimensjon. Jeg vil tippe 13 mm er passe. Det er bare å legge seg under bilen og skru den av. For å montere trenger du en ny pakning, eller bare bruk pakning på tube. For øvrig tviler jeg på at oljetrykkslampa lyser pga en bulkete bunnpanne. Du må miste mange desiliter olje før oljetrykkslampa begynner å lyse. Hvis oljepinnen viser normalt oljenivå, tror jeg du må lete etter andre årsaker til lavt oljetrykke. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvis det er nok olje tipper jeg oljesilen knakk når bunnpanna ble bulka. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Eller at den ligger såpass klint inni bunnen at den ikke klarer å suge opp noe Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Spennende. Du må si hvordan det går! Jeg tror sila har knekt tværs av.. Skal ikke være mye jobb og få ned bunnpanna. Tøm den for olje først så slipper du og finne ut at det hadde vært lurt the hard way Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå