Gå til innhold

Har DS, lurer på hva jeg skal gjøre med den...[Nå vet jeg]

Dofty

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen antyder har jeg en DS Lite og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Jeg har Mario Kart DS og Animal Crossing. Jeg spiller Mario Kart mest fordi det er egentlig det som appellerer til meg mest. Animal Crossing får jeg følelsen av at det er til 10 år gamle jenter. Men det jeg lurer på, hvis jeg skal kjøpe et nytt spill, så lurer jeg på hvilket.

Altså jeg liker rollespill sånn som Oblivion og Mass Effect, men jeg kan aldri tenke meg så store spill på DS, da måtte det ihvertfall ha vært top-scroller spill eller hva det nå kalles. Også er det ganske mange puzzle-spill til DS, og det er ikke jeg så begeistret for.

Jeg hadde en DS før(den gamle) og da hadde jeg Super Mario 64 DS og Wario Ware Touched. Artige spill, men jeg kan aldri tenke meg kjøpe dem igjen, spilt er spilt...

Har tenkt litt på DS Browseren, veldig kjekt når jeg bare skal skjekke noe raskt på nettet eller lese e-mailen. Men jeg tror jeg går for den uansett. Også vurderer jeg det New Super Mario Bros. Det virker som et spill jeg kommer til å like, men jeg er skeptisk til side-scrollers. Kanskje fordi det er så mange utrolig dårlige ;)

Jeg vet ikke hvilke spill som er "must have" spill til DS, men hvis noen kunne nevne noen spill til en gutt på 16 år så hadde jeg vært ytterst takknemlig. :)

Takk på forhånd!

Dofty.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

New Super Mario Bros er knallbra. Det er nesten som en blanding mellom Super Mario 3 på NES og Super Mario World på supernintendo. Jeg liker det hvertfall veldig godt. Jeg slenger meg også på anbefalingen av Phantom Hourglass, samtidig som jeg kan anbefale Metroid Prime Hunters, MegamanZX og Castlevania: Dawn of Sorrow.

Lenke til kommentar
New Super Mario Bros er knallbra. Det er nesten som en blanding mellom Super Mario 3 på NES og Super Mario World på supernintendo. Jeg liker det hvertfall veldig godt. Jeg slenger meg også på anbefalingen av Phantom Hourglass, samtidig som jeg kan anbefale Metroid Prime Hunters, MegamanZX og Castlevania: Dawn of Sorrow.

Saken er at de spillene ikke er min stil på en måte. Metroid kunne jeg ha gått for fordi det er FPS, men jeg liker ikke FPS når man har så mye liv. Det er også grunnen til at jeg ikke liker Halo 3 så godt heller. ;)

Men for New Super Mario Bros, jeg har ikke spilt noe annet enn Super Mario 64, så det blir ekstra spennende med side-scroller! :)

Men som sagt, jeg er takknemlig for alle anbefalinger! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg vet ikke hvilke spill som er "must have" spill til DS

Noen av de har blitt nevnt her, men ikke Phoenix Wright.

Ikke så mye "action", men en veldig spennende serie som er verdt å ta en titt på.

edit: Passet jo bra med ny avatar og greier :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Elite Beat Agents! Sært, men fantastisk rytmnespill. I tillegg er Castlevania, både Dawn of Sorrow og Ruins utrolig gode spill. Phoenix Wright også.

Zelda og New Super Mario Bros er jo obligatoriske kjøp omtrent. Spesielt førstnevnte, utrolig at de har fått det til på den vesle DS-en.

Lenke til kommentar
Kjøp worms til DS. Du blir ikkje lei det med det første.
Ble lei jeg da :p.

Samme her. Ikke kjøp Worms.

New Super Mario Bros er suverent, helt klart blandt de bedre sidescrollerene som er laget. Du kan jo også vurdere Yoshi Island DS, det er ganske likt som SNES versjonen. Eller vil jeg anbefale Contra 4 hvis du vil han en skikkelig utfording, fantastisk spill som igjen er fantastisk vanskelig :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett og lest litt om de spillene dere har anbefalt. Jeg er egentlig ikke så glad side-scrollers generelt, Mario Bros ol. er unntak.

Men så langt har jeg ihvertfall satt seil mot New Super Mario Bros, Zelda: Phantom Hourglass, DS Browser og en pakke med 3 sorte styluser ;)

Nintendo DS er sonefri så jeg kommer til å kjøpe spilla fra Videogamesplus.ca. Der er det veldig billig også kan jeg be dem om å sende pakka under 200,- for da slipper jeg toll. Men er spilla noe annerledes? Cover-art vet jeg om, men er det noe annet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Du mangler et bra spill hvertfall. :p

Men tviler på at det er noe forskjell utenom cover. (Og det er moms, ikke toll)

Lenke til kommentar
Du mangler et bra spill hvertfall. :p

Men tviler på at det er noe forskjell utenom cover. (Og det er moms, ikke toll)

Moms ja :)

Er bare litt i tvil om Phoenix Wright, er det Justice for All som er det første spillet? Ihvertfall det koster bare 100,- på VGP.ca..

Kanskje jeg skal slenge det det på?

EDIT: Så det var toeren i serien, men trenger jeg å spille enern for å skjønne toeren?

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, du bør begynne med det første. :hmm:

Er vel litt gammelt spill det første, så vanskelig å få tak i. :( (Men det går vel an å begynne på nr. 2)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt Hotel Dusk: Room 215 enda, dermed gjør jeg det. :p Pek-og-klikk spill, i formen av en interaktiv novelle.

Har ikke prøvd det, men Ninja Gaiden Dragon Sword ser vel heller ikke så ille ut.

Endret av Cornugon
Lenke til kommentar

Er ikke så glad i den typen spill. Er sikkert rått for dem som liker det, men jeg er ikke en av dem. :)

Og Hotel Dusk, nah.. er ikke fan av pek-og-klikk eventyr.

Hehe, jeg realiserte nettopp at DS ikke er den beste konsollen for meg. :p Men det er jo noen spill jeg liker da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...