Gå til innhold

GTA hypen? Noen andre som ikke skjønner den?

Anbefalte innlegg

Folk går jo omtrent bananas, og omtaler det (eller genren) som tidenes spill.

Jeg har spilt alle versjoner av GTA, men ikke mye, går altfor fort lei. Kommer nok til å prøve GTA IV også, men ikke før jeg kan få det billig (200 spenn), eller låne av en kompis.

Skjønner ikke hva det er som er så moro med å spill badass/kriminell.

Slem mot andre slemme er moro, men slem mot uskyldige? purk osv. ? (Uten å høre ut som Jack the wack forøvrig)

Spillet er bra fordi det var vel det første spillet som gjorde spill så open-ended; gå hvor du vil, gjøre hva du vil (dog var vel ett viss RPG litt tidligere ute)

Men det er vel som i alle andre underholdingsverdner, noen ting får ufortjent mye hype, mens små perler, som burde solgt mye mye mer, blir oversett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsker GTA-serien, ganske enkelt på grunn av friheten til å gjøre hva jeg vil, alltid er til stede. :)

Det jeg liker med GTA: SA er muligheten til å kjøre alle bilene, flyene, båtene, motorsyklene, syklene, helikoptrene og togene. Jeg liker å tulle rundt om kring med våpen, gamble, kjøpe hus, kjøre kappløp, svømme, spise og trene.

Det beste med et nytt GTA-spill er første gangen du spiller det fra starten, da alt er nytt og ukjent. Jeg rett og slett elske å cruise rundt om kring bare for å se og utforske! :love:

Endret av dannad
Lenke til kommentar

Må inrømme at GTA heller ikke er min greie. Ikke at spillene er dårlige altså, kvaliteten er jo veldig god. Men det er vel det som P-in-P sier, at man kan gjøre nesten hva man vil, som gjør at folk liker det.

Hypen til GTA IV skyldes vel at de tidligere spillene har solgt mye og at de har vært veldig bra laget. Og dermed er forventningene høye.

Lenke til kommentar

Jeg vet at GTA IV blir bra, akkurat som GTA3, Vice City og San Andreas var bra! Grunnen til dette er i hovedsak ikke at man kan gjøre hva man vil, men fordi jeg synes GTA spillene (helt siden 3-eren) har klart å fenge meg med eksepsjonelt bra historieformidling. Om man bare kjører rundt og gjør hva man vil, uten å følge historien, så kan jeg derimot godt skjønne at man går lei til slutt ...

Lenke til kommentar

Det er flere grunner til at jeg liker GTA. For det første er det en bra story. Jeg får følelsen av å være litt Badass, og jeg liker det. Hvem liker egentlig ikke å leke Tony Montana så lenge det er i et spill.

For det andre liker jeg at spillet ikke krever så mye av deg. Hvis du bare har noen få minutter å slå i hjel kan du gå inn på GTA, ta et oppdrag, hoppe litt med bilen, eller dra å leke litt med politiet. Du trenger ikke å sette av 1-2timer for å få det gøy i GTA.

For det tredje: GTA3 var en revolusjon av spillsjangeren. Det var ingen spill som JEG syntes lignet før GTA3, og det er ingen spill som har klart å kopierer GTA etterpå.

Når alt er sagt er jeg litt skeptisk til GTA4. Synes de puttet litt for mye "dilldall" inn i GTA,SA, og jeg håper de ikke har fortsatt med alt det i GAT4.

Når jeg sier "dilldall" mener jeg trening, klær, frisyre, kjæreste osv.

Lenke til kommentar
Det er flere grunner til at jeg liker GTA. For det første er det en bra story. Jeg får følelsen av å være litt Badass, og jeg liker det. Hvem liker egentlig ikke å leke Tony Montana så lenge det er i et spill.

Jeg. Flere av vennene mine også.

Skjønner ikke attraksjonen med å være kriminell, selv om det er i ett spill.

Lenke til kommentar
Det beste med et nytt GTA-spill er første gangen du spiller det fra starten, da alt er nytt og ukjent. Jeg rett og slett elske å cruise rundt om kring bare for å se og utforske! :love:

jeg skal KOSE meg :D

ONtopic:

For og svare trådstarter, GTA hypen er det beste som har hendt innen tv spill(eller spillet da) men hypen gjør ventetida kortere.....

kommer på tirsdag, kun 5 dager igjen, hvem andre kommer til og bli like optatt som meg?

er vel denne serien jeg har venta mest på :D:D:D

Endret av Microgekk
Lenke til kommentar

Kommer til å bli sykt opptatt selv! Har fri fra skolen torsdag og fredag neste uke pluss helga selvsagt så det skal bli deilig! :D

Likte ikke GTA 1,2 eller 3 jeg men dette ser bare utrolig imponerende ut og håper det vil kicke ass! :)

Lenke til kommentar
Kommer til å bli sykt opptatt selv! Har fri fra skolen torsdag og fredag neste uke pluss helga selvsagt så det skal bli deilig! :D

Bra vi er flere :D

Blir lite søvn den langhelga der, og klarer jeg å dodge 1. mai festing så blir det enda mer GTA.

Lenke til kommentar
ONtopic:

For og svare trådstarter, GTA hypen er det beste som har hendt innen tv spill(eller spillet da) men hypen gjør ventetida kortere.....

kommer på tirsdag, kun 5 dager igjen, hvem andre kommer til og bli like optatt som meg?

er vel denne serien jeg har venta mest på :D:D:D

Det var da svært lite ontopic.

Jeg skjønner ikke hvorfor hypen er så stor, og du sier ikke annet enn "hypen er det beste som har hendt......*glede seg*".

Hvorfor? Hva er det som gjør det så gøy?

Lenke til kommentar

Hvem er det som IKKE skjønner den :)

Spillet gir deg friheten til å gjøre hva du vil, du kan leke deg med friheten. Gjør oppdrag, stjel biler, drep folk, gjøre triks med motorsykler og bil...ja hva du vil :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke ha dette spillet.. Bra man kan spille flere, så jeg kan spille det hos en kompis.. Gikk lei det forrige spille etter noen få timer.

Hadde jeg tenkt sånn hadde det ikke blitt mye Guitar hero på meg, må jo prøve spilla littegrann.

Lenke til kommentar

Grunner for at jeg liker GTA spillene:

1 Humor. Byen spillet foregår i er en så sær forvrid satire på virkeligheten at det er umulig å ta den alvorlig. Alt fra Cum'shot i baren til gudene vite hva på et skilt i en bakgate. Alt med GTA er humor, finner du et snev av seriøst innhold er det et guds under.

2. Åpent. Du kan mer eller mindre dra hvor du vil og utforske en levende by med trafikk, dag/natt syklus, mennesker på gaten etc. Selv om GTA spillene til nå har vært meget tegneserie aktig i gjennomføringen har det likevell føltes "levende" i all satiren.

3. Action. Ja jeg er mann og jeg liker action. Forklarer vel det som trenges å forklares håper jeg.

4. God gjennspillings verdi. Ja det er mange grunne for å fyre opp en omgang GTA, om det er 3, Vice City eller San Andreas er det mye nytt utenom hovedoppdraget å ta seg til, småoppdrag, ting å gjøre etc. Gjennspillingsverdien synes jeg er kjempestor i GTA spillene.

Alt i alt fyller GTA opp det meste jeg ser etter i et spill, det har action, humor, åpenhet og gjennspillingsverdi som mange spill i dag mangler. Er få spill jeg tar opp igjen kun timer etter at jeg fullførte men slik er det med GTA for min del, et vanvittig underholdene spill som varer.

Lenke til kommentar

Da har det neppe noe for seg å kjøpe den typen spill. Jeg skjønner ikke hva folk ser i fotballspill (hverken amerikansk "fotball" eller europeisk fotball), men jeg skjønner likevel at det finnes enkelte forkvaklede sjeler ( :p ) som liker det. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor du i det hele tatt prøver å fatte hvordan andre kan se humoren i å være banditt i en virtuell verden. Hvis du i det hele tatt ikke synes det er noe fristende; la være å bry deg om spillet. Liker du ikke den typen spill, kan ingen overbevise deg om hvor gøy det er. Akkurat som ingen kan overbevise meg om at en "touchdown" er underholdende.

Lenke til kommentar
Jeg. Flere av vennene mine også.

Det er nok en del av grunnen til at du ikke forstår hypen. Jeg kan forstå og respektere at du ikke liker å være/spille en kriminell, ærlig sak det, men at du ikke forstår at andre liker/digger det er litt rart.

Vet ikke helt om jeg klarer å forklare hvorfor jeg liker å være en kriminell, men jeg kan prøve.

De beste filmene jeg har sett er Gudfaren, scarface, lock stock and two smoking barrles og snatch, og det å kunne påta meg en rolle i et spill som jeg kan identifisere med skuespillerrollen i en av filmene synes jeg er kult. Og det gjør det lett å leve seg inn i spillet.

IT`S GOOD TO BE BAD :devil:

Endret av sphaa
Lenke til kommentar

Fikk teste GTA3 hos ein ved lansering og eg husker eg syns det var håpløst lite givende faktisk. Med svak kontroll og..jah eg syns liksom GTA var artigere i fugleperspektiv(man kunne jo bruke dette i 3`ern også, men var ikkje det samme). Fikk aldri noe forhold til serien i ettertid, og har aldri følt den trangen til å gå mann av huse for seinere utgivelser heller. I den tiden der tror eg at eg hellte litt innom PC-spilling også, siden Gamecube blei min eineste konsoll den generasjonen (ps2 ankom ikkje heimen før for eit par år siden)

Derfor går eg å svimer rundt i min egen verden om dagen, imens nesten alle andre suser rundt i sin GTA-verden :p Men for all del, eg skjønner at dette er noe stort for fansen, og den gleden skal de jaggu meg få nyte når spillet endelig kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...