Gjest Imkab Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Må bare spørre om en ting. Er det normalt at folk treffer eksen av og til? Og med det mener jeg finne på noe? Mulig jeg blir litt vell fort sjalu, eller? Fint med andres synspunkter... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det kommer selvsagt ann på hvordan bruddet med vedkommende var, men ja det er helt fulstendig normalt å møte X-er og at de finner på noe. Fordi at de har gått fra hverandre betyr ikke at de ikke kan gjøre ting sammen Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Nei, er det en eks, ja så er det en eks spør du meg men.. Er man i ett nytt forhold, ja da burdte man respektere den nye kjæresten ved å holde seg unna eksen om kjæresten ønsker det.. Greit at man er venner med eksen og sånn, men ikke noe mer enn ett høflig "hei" på gata".. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Blir heeelt feil å være omgangsvenn med en eks når man er i et nytt forhold. Lenke til kommentar
Gjest Imkab Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det kommer selvsagt ann på hvordan bruddet med vedkommende var, men ja det er helt fulstendig normalt å møte X-er og at de finner på noe. Fordi at de har gått fra hverandre betyr ikke at de ikke kan gjøre ting sammen Så du mener jeg er en tanke paranoid? Liker bare ikke konseptet. Har helle ikke sagt i fra at jeg ikke liker det, men må sjekke om det er bare meg det er noe gale med. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Folk liker vel å holde mulighetene åpne. Lite respektfullt, kan man si, men verden er tross alt potensielt nådeløs. Like greit å venne seg til det, og ha det som utgangspunkt. Du føler det du gjør, så da er det reelt for deg, normalt eller ikke. Endret 24. april 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 ser ikke noe problem med å være rundt ex'en sin. men man burde være forsiktig å ikke omgås for mye hvis den ene parten er inne i et nytt forhold. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Å være alene med eksen burde ihvertfall være fy fy. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det å finne på noe med eks'n kan variere fra forhold til forhold. Jeg regner met at det er din nåværende kjæreste som finner på noe med eksen sin? Kan du ikke spørre om å få være med ? Det hender seg at jeg tilbringer tid sammen med eksen, og det har aldri vært noe problem. Men som sagt, dette varierer fra forhold til forhold. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hva i all verden er det man skal være med eksen for i det hele tatt a? Skjønner ikke helt.. Hvis kjæresten ikke har det noe godt med at man flyr rundt hos eksen, ja så burdte man bryte all kontakt med eksen.. Sjalusien er rasjonell i sånne situasjoner. Du burdte si det til kjæresten at du helst ser at h*n slutter med det siden du føler slik du gjør.. Endret 24. april 2008 av Melisma Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hva i all verden er det man skal være med eksen for i det hele tatt a? Skjønner ikke helt.. Hvis kjæresten ikke har det noe godt med at man flyr rundt hos eksen, ja så burdte man bryte all kontakt med eksen.. Sjalusien er rasjonell i sånne situasjoner.Sjalusi er sjelden rasjonell - det er en følelse. Og hvorfor man skal "fly rundt hos eksen"? Vel, jeg finner da på ting med jentevenner. Og flere klarer jo å være venner med eksene sine. Riktignok er jeg jo helst med jentevenner med andre folk til stede, (det er jo ganske naturlig å føle en viss sjalusi i slike situasjoner) men det er ikke alltid det passer seg sånn. Det spørs jo litt hvor ofte slikt skjer også, imo. Og om man skal bryte all kontakt med eksen fordi den nye kjæresten krever det, gjelder det samme for andre venninner? Og andre folk kjæresten ikke liker at man er med? Lenke til kommentar
Gjest Imkab Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hva i all verden er det man skal være med eksen for i det hele tatt a? Skjønner ikke helt.. Hvis kjæresten ikke har det noe godt med at man flyr rundt hos eksen, ja så burdte man bryte all kontakt med eksen.. Sjalusien er rasjonell i sånne situasjoner.Sjalusi er sjelden rasjonell - det er en følelse. Og hvorfor man skal "fly rundt hos eksen"? Vel, jeg finner da på ting med jentevenner. Og flere klarer jo å være venner med eksene sine. Riktignok er jeg jo helst med jentevenner med andre folk til stede, (det er jo ganske naturlig å føle en viss sjalusi i slike situasjoner) men det er ikke alltid det passer seg sånn. Det spørs jo litt hvor ofte slikt skjer også, imo. Og om man skal bryte all kontakt med eksen fordi den nye kjæresten krever det, gjelder det samme for andre venninner? Og andre folk kjæresten ikke liker at man er med? Dette er jo også en del av problemet. Tror ikke det hjelper på at jeg har en tanke dårlig selvtillit på damefronten i tillegg. Men noen konkrete tips? Ta de opp med hu? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette er jo også en del av problemet. Tror ikke det hjelper på at jeg har en tanke dårlig selvtillit på damefronten i tillegg. Men noen konkrete tips? Ta de opp med hu? Tja, om det plager deg, er vel ikke det noen dum idé. Spørsmålet er vel hvordan hun kommer til å ta det. Det kan godt hende at hun oppfatter det som et "angrep" eller mistillit. I hvilke sammenhenger er det de treffer hverandre og finner på ting? Om de Finner på ting på dagtid med andre felles venner, er det jo lite å bekymre seg for. Har de to filmkveld alene, derimot, har du all mulig grunn til å være skeptisk. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette er jo også en del av problemet. Tror ikke det hjelper på at jeg har en tanke dårlig selvtillit på damefronten i tillegg. Men noen konkrete tips? Ta de opp med hu? Ta det gjerne opp med henne, men pass på å være ydmyk. Ikke fremstill det slik at hun føler seg som en synder eller noe. Få frem at du sliter med dårlig selvtillit fra før, og at du bryr deg utrolig mye om henne. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Sjalusi er sjelden rasjonell - det er en følelse. Og hvorfor man skal "fly rundt hos eksen"? Vel, jeg finner da på ting med jentevenner. Og flere klarer jo å være venner med eksene sine. Riktignok er jeg jo helst med jentevenner med andre folk til stede, (det er jo ganske naturlig å føle en viss sjalusi i slike situasjoner) men det er ikke alltid det passer seg sånn. Det spørs jo litt hvor ofte slikt skjer også, imo. Og om man skal bryte all kontakt med eksen fordi den nye kjæresten krever det, gjelder det samme for andre venninner? Og andre folk kjæresten ikke liker at man er med? Jeg har ikke sagt noe annet enn at man burdte bryte kontakt med eks om kjæresten føler ubehag ved vennskapet. Det mener jeg er ett veldig realt krav å komme med. Venner som man aldri har rørt er jo noe annet igjen. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg er ofte med 2 av x'ene mine (hun ene har også type nå...tror ikke han har sagt noe om at hun ikke får finne på ting med meg), og min nåværende kjæreste har aldri sagt noe på det. Om hun hadde hatt noe i mot det så tror jeg nok ikke jeg hadde sluttet å være med de uansett. Jeg er venn med de, og om hun ikke liker det er det hennes problem. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) ok, så du velger eksen foran nåværende med andre ord.. Jeg spør fordi jeg mener at det er ett rasjonelt krav å kreve at en ikke henger med eksen sin. Kall det venn, men det fortsatt en eks! Venner er en ting, men eks kjærester som har blitt en venn etterhvert er noe heeelt annet. Spørs om folk hadde vært så rolige rundt det hadde det vært kjæresten deres som hadde flydd med eksen sin.. Endret 24. april 2008 av Melisma Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 ok, så du velger eksen foran nåværende med andre ord.. Jeg spør fordi jeg mener at det er ett rasjonelt krav å kreve at en ikke henger med eksen sin. Kall det venn, men det fortsatt en eks!Generelt er det vel ikke bra å "kreve" noe. Det vil i vert fall være naturlig å oppfatte det som mistanke og manglende tillit. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Eller "de har jo vært glad i hverandre og hatt sex utallig mange ganger etc" og naturligvis setter man spm ved at de fortsatt vil tilbringe tid sammen. Hadde min kjæreste dratt på vors, fester, kino, middag, vært hos en felles venn og alle de tingene en venn gjør, ja da hadde jeg nok hatt store problemer med å skjønne hvorfor i all verden han absolutt måtte tilbringe tid sammen med henne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå