Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart Skjerm etter innlogging (Vista)

Anbefalte innlegg

Som emne tittelen sier får jeg svart skjerm etter innlogging på Vista. Viser Velkommen.... en stund men så går den over til helt svart (kan fortsatt bevege musa men skjermen er helt svart). Maskinene har virket fint i 2-3 uker.

Har prøvd og starte opp i sikkerhet modus og siste fungerende instilling men kommer ikke inn. PCen vil heller ikke starte opp instalasjons cden til vista.

EDIT: Har nå også prøvd og gjenoprette til et tidligere tidspunkt til før problemet oppstod og sjekket om minnet kunne være problemet (både ved hjelp av vista sin programvare og fysisk ved og bytte ut minnebrikken) Har også fått PCen til og starte opp instalasjons cden uten at jeg er helt sikker på hvordan jeg klarte dette.

EDIT: Når jeg starter opp i sikkerhets modus har jeg muligheten til og starte maskinen på nytt, endre bruker og avslutte ved hjelp av ctrl+alt+delete men får ikke opp oppgavebehandlern. Som sagt dette er kunn i sikkerhets modus.

Endret av mxocosa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet før, men den svarte skjermen ble borte etter 3-4 minutter og PC-en startet. Men når den gikk i hvilemodus fikk jeg samme svarte skjerm, og da ville den ikke starte opp igjen. Kjørte alt jeg hadde (Ccleaner, Ad-aware, Spybot, Hijackthis osv.) og begge problemene forsvant. Kan også ha med lite minne å gjøre, for dette er ikke Vista så glad i.

Lenke til kommentar

Jeg har selv opplevd dette et par ganger og løste det ved å slette brukerprofilen og logge på igjen slik at den blir laget på nytt.

Start opp i sikkerhetsmodus og logg på som administrator, slett så profilen du vanligvis logger på med (ikke slett brukeren), trykk windowstast + pause/break og velg "Advanced system settings" til venstre, velg så "Settings" under "User Profiles". Merk profilen du vanligvis logger på med og slett den.

Husk å kopiere/flytte dokumenter, favoritter og innholdet på skrivebordet til et annet sted før du sletter profilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...