The Jackal Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Noen som kan gi meg en step by step forklaring paa hvordan man setter opp en NTP daemon mot en lokal timeserver. Altsaa at den synkroniserer med jevne mellomrom osv. Kjoerer Debian for den saks skyld. Lastet ned ntp og ntpdate. Lenke til kommentar
trench Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hvis du tar et søk på http://www.google.com så er jeg sikker på at du finner _mye_ dokumentasjon på det der. Og hvis du ikke finner det tror jeg ikke at du søker godt nok. Og det finnes også meget god dokumentasjon som følger med ntpd og andre. Bruker du Linux er det snakk om å lese en god del. Men du lærer ting og du kan tilpasse det til ditt eget behov. Lenke til kommentar
burre Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom du har fast nett så er det best å ha ntp kjørende, siden den syner klokka hele tiden og justerer sakte inn til rett tid. ntpdate stiller bare klokka der og da, og det er ikke helt heldig bestandig. (dårlig skrevet program vil få rot i schedulere) Veldig morro syslog en gang, Timestamp in future, stop doing this timemagick to me Så det beste er å sette opp step ticker, som ntpd bruker ntpdate til å stille klokka mot ved boot, og så starte ntp daemonen. litt man ntpd vil vise deg hvordan det gjøres. Har du ikke nett ved boot (modem/isdn etc), er det litt dumt å starte tjenester som er avhengig av det. Burre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå