K@trine Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Skal ha baby om noen få uker, og har familie som bor i utlandet som det kunne vært gøy å sende film av babyen til. Så dermed trenger jeg et videokamera Budsjettet er trangt (baby er dyrt) og jeg finner ingenting på bruktmarkedet. Har et gavekort til en butikk som selger Sony DCR-HC27E og Sony DCR-HC51E. Begge koster rett under 2000. Synes det første kanskje virker som det beste kameraet, ihvertfall til mitt svært uvørne og begrensede bruk. Ser bl.a at den har mindre optisk zoom (og det skal jo være bra i følge guiden her på akam). Men jeg vet jo egentlig ikke, for jeg har ikke peiling i det hele tatt. Så, hva tror dere? Hvilket burde jeg velge? Jeg har jo som sagt ikke peiling på kameraer, så litt input fra dere hadde vært helt kanon! Er ellers åpen for andre forslag til kameraer under kr 2000 også, men de bør helst være fra de store butikkene. Har som sagt termin om noen få uker (2,5 for å være nøyaktig) så jeg kan ikke vente i evigheter på at kameraet skal komme i posten. DCR-HC27E DCR-HC51E Endret 24. april 2008 av K@trine Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 DCR-HC51E denne er bedre fordi den har bedre linse og bedre lysbehandling i kammeraet(tenker på lux) Den er også nyere versjon og er mindre og kompakt! ;-) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 DCR-HC51E denne er bedre fordi den har bedre linse og bedre lysbehandling i kammeraet(tenker på lux) Den er også nyere versjon og er mindre og kompakt! ;-)Enig her. Så lenge prisforskjellen ikke er for stor, er HC51E et ganske klart førstevalg. Lenke til kommentar
K@trine Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Takk for svar:) Lenke til kommentar
torve Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 DCR-HC51E denne er bedre fordi den har bedre linse og bedre lysbehandling i kammeraet(tenker på lux) Den er også nyere versjon og er mindre og kompakt! ;-)Enig her. Så lenge prisforskjellen ikke er for stor, er HC51E et ganske klart førstevalg. Hc27e har vel bedre linse (20X optisk Zoom) enn Hc51e som har 40X optisk zoom. Hc27e(5 lux) er også bedre i dårlig belysning enn Hc51e(11 lux) Når det gjelder størrelse så er Hc51:114x85x63mm og Hc27e:113x79x65mm. Mitt klare valg er Hc27e. Lenke til kommentar
K@trine Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hc27e har vel bedre linse (20X optisk Zoom) enn Hc51e som har 40X optisk zoom. Hc27e(5 lux) er også bedre i dårlig belysning enn Hc51e(11 lux) Når det gjelder størrelse så er Hc51:114x85x63mm og Hc27e:113x79x65mm. Mitt klare valg er Hc27e. Var det jeg tenkte også. Men siden jeg ikke har peil, tenkte jeg at jeg sikkert hadde misforstått noe... Søren, nå er jeg forvirret igjen Jaja, skal stikke og kjøpe på mandag, så da får jeg vel prøve kameraene i butikken. Det blir jo ikke helt reel prøving likevel, for butikker er jo alltid super-lyse (lysere enn jeg liker å ha det i stua ihvertfall), men jeg kan kanskje få en slags pekepinn om hvordan bildet blir. Vet jo at det blir langt fra perfekt, men det blir uansett bedre bilde med et billig kamera enn uten et kamera... Og med meg som aldri engang har holdt i et videokamera før, ville det neppe blitt særlig bra bilder om jeg så hadde investert det 10-doble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå