Gå til innhold

Tyske PS3 og svenske Wii spill fra elprice.NO?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det står i beskrivelsen til enkelte spill på Elprice at manual er være tysk, mens selve spillet er engelsk.

 

Er dette lagt til i ettertid, eller har Dere som har kjøpt spillet oversett det?

 

Uansett er jeg enig i at dette må opplyses! Enkelte spill kan være veldig greit å ha en forståelig manual, og da er ikke tysk min sterkeste side. Så dersom dette er noe elprice har lagt til nå i ettertid burde det være mulig å få byttet spillet om ønskelig.

Lenke til kommentar

Fra forbrukerkjøpsloven:

 

§ 16. Mangel

 

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

 

Det er ikke lov å sende ut spill i norge uten nordisk eller til nød engelsk bruksanvisning.

 

Elprice gjør forøvrig dette fordi de kjøper inn varer de stedene det er billligst - og kan således tjene litt mer penger, eller selge litt mer rimelig til deg.

 

Tråden er forøvrig feilpostet, og flyttes til butikkdiskusjon.

Lenke til kommentar
Ser at det står i beskrivelsen til enkelte spill på Elprice at manual er være tysk, mens selve spillet er engelsk.

 

Er dette lagt til i ettertid, eller har Dere som har kjøpt spillet oversett det?

 

Uansett er jeg enig i at dette må opplyses! Enkelte spill kan være veldig greit å ha en forståelig manual, og da er ikke tysk min sterkeste side. Så dersom dette er noe elprice har lagt til nå i ettertid burde det være mulig å få byttet spillet om ønskelig.

Så veldig nøye etter, så da tipper jeg det er lagt til i ettertid, men uansett så er det bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...