DeadManWalking Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hei! Følgende tråd ble stengt uten grunnlag, det er jo sikkert som det pleier å være angående dette. Man følger interne regler, det er litt som det juridiske. En dom kan få følger for flere andre saker også. Det jeg lurer litt på, er om det er en mulighet for å oppdatere reglene? Altså, loven som ellers i samfunnet er til for å tjene begge parter av saken. Så hvis den som skal håndheve den ikke følger loven, så faller alt fra hverandre. Selv om dette nå er et lite tulleforum og moderatorene ikke er ekte politifolk så må man vel kunne forvente litt! Det samme angår også Wow private server, ingenting i reglene om det heller. For all del, det er vanskelig å lage et alt omfattende regelverk. Det er ikke det jeg vil ha, jeg vil bare ha klare standpunkter. Er det virkelig moralsk riktig av dere å leke world police? Eller skal vi verdsette retten til å si hva man mener. Men igjen, det blir bare tull. Argumentene mine er jo grunnløse basert på at dette er et forum (lol), og ikke "ekte". Så det jeg vil ha avklart er bare om den world-police holdningen er ok og akseptert, eller kanskje man burde la moralen være en privatsak. Tenk hvis politifolk /dommere fikk gjøre som dem ville pga egne meninger Litt naiv holdning bare.Litt merkelig av moderatoren og stenge den tråden selv om jeg gjør det helt tydelig at det ikke er grunnlag for det. Endret 23. april 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Eg veit ikkje kva du meiner med "none-priot spill", men sånn eg forsto det er NOFL2 eit spel som framleis er aktivt online og trådstarter i nevnte tråd ville ha hjelp til å jukse i dette. Dette forumet er privateigd og forumstyret er dei som til sjuande og sist bestemmer kva ein har lov å skrive om/diskutere på, kva dine meiningar er om moralen i diskusjonar som dette skal sjølvsagt få lov til å ytrast, men det er me som moderatorer (på vegne av forumstyret) som har jobben med å handheve reglane som er lagt ned. Når det gjeld juks i onlinespel er det eit ømt tema for mange, men det har alltid vore praktisert at det ikkje er tillatt på dette forumet, så lenge eg har vore her. Eg er klar over at det ikkje står spesifikt i retningslinjene, men det er noko som er bestemt internt. I så fall kan eg forsvare stenginga av den tråden med denne regelen: #15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post. Årsaken skreiv i tråden, at det ikkje er tillatt å få hjelp til å jukse i onlinespel på forumet. Sånn sett har eg mitt på det reine. Eg stiller spørsmål ved din rolle i dette, korleis kan du bestemme at det ikkje er grunnlag for å stenge tråden fordi du er uenig i forumets regelverk? Du kan sjølvsagt ha dine meiningar som alle andre, men det er opp til ein moderator å vurdere om ein tråd har livets rett eller ei. Sjølvsagt med grunnlag i retningslinjene, samt interne føringar, bestemmelser og regelverk for oss moderatorer. Dette er ikkje eit emne som går på dagsformen til kvar enkelt moderator, me har blitt enige internt om at det ikkje er tillatt, du kan sjå på desse ssøkeresultatene og sjå at trådar som omhandler hjelp til juks har blitt stengt. Kvifor du byrjar å skrive world police veit eg ikkje, men vil nok ein gang få presisere at dette er eit privateigd forum, og forumstyret har rett til å bestemme kva det skal innehalde. Du har ikkje noko ytringsfridom her inne, alt er regulert gjennom retningslinjene, nettiketten, kategorispesifikke reglar samt nokre uskrivne reglar. Moralen er ein privatsak, men her inne må du føye deg etter dei moralske retningslinjene som er bestemt internt. Kva du gjer utanfor dette forumet er ikkje vår sak . Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Dette har blitt diskutert før, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke er innført i retningslinjene. Cheating - Et endelig standpunkt! Regler angående "cheating"? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Non-profit. Uansett, flott! Jeg fikk et standpunkt, dere gjøre som dere vil. Kjempe seriøst <3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Non-profit. Uansett, flott! Jeg fikk et standpunkt, dere gjøre som dere vil. Kjempe seriøst <3 Kva forventar du me skal gjere? Ja, dette er, om eg må få lov, eit av dei mest seriøse norske forum i denne størrelse. Det er tatt standpunkt til dette for å unngå store diskusjonar, krangling og irritasjon hos brukarane. Eg er heilt enig, juksing i onlinespel er noko dritt, i single player kan folk få drive på akkurat som dei vil, men når det gjev ein urettferdig fordel til den som nyttar det vil ikkje dette forumet være med å hjelpe. Du kan være så uenig du berre vil, det er verken eg eller du som bestemmer kva som er tillatt her inne uansett. Forumet er eit tilbod til alle, men det er ikkje ein rett å ha tilgang, ei heller å skrive kva du vil, brukarar blir utestengt kvar veke, mange fordi dei bryt retningslinjene gang på gang. Endret 24. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Jeg ser egentlig ikke problemet her. Zeph Har alt sitt på det rene. Selv om spillet er "non-profit" som du kaller det (hva mener du egentlig med det? ) så er det fremdeles grusomt irriterende når folk jukser online. Jeg (og jeg vil tro flesteparten her) vil være enige i at dette ikke er noe vi verken vil oppfordre til eller gi hjelp til å gjøre på dette forumet. Og ja, de som drifter dette forumet kan lage hvilke regler de pokker vil. Don't like it? Don't log on. Forøvrig vil jeg si at forumet fremstår som mye mer seriøst om de faktisk ikke tillater hjelp til juks enn om de skulle tillate det. Endret 24. april 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg