Khaffner Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Etter en liten handlerunde hos komplett satt jeg her med 1 GB ram og et Ati Radeon HD3450. Formålet var å oppgradere fra 1GB PC4200 RAM og Nvidia Geforce 7300GS. Jeg satte i rammen, Alt fungerte; med 2GB. Jeg avinstallerte nvidia-driverne, slo av og byttet grafikkort. Prøvde å slå på PC-en, den nektet å boote. Lysdioder lyser og vifter snurrer, men ingenting annet skjer. Jeg mistenkte den pinglete mATX-strømforsyningen min på 270watt, så jeg koblet fra alt av dvd-drev, vifter (bortsett fra CPU) og USB-enheter. Ingen forandring. Skjermkortet er nytt, ikke demovare. Jeg tenkte å kontakte komplett, men det hadde vært best om dere på forumet visste om en god løsning Noe som er verdt å nevne er at jeg kjører Ubuntu 7.10 akkurat nå, oppgraderer til 8.04 så snart jeg har tid. PC-specs: PC: (Ubuntu) Chieftech Bravo M-Atx Asus P5VD2-VM SE Intel Core 2 Duo E4400 @2GHz 2xHitachi 250GB SATA II 2GB DDR2 RAM Sapphire Radeon HD3450 512MB / Nvidia Geforce 7300GS 256MB Creative SB X-Fi XtremeGamer 2x IBM 18" @ 1280x1024 Logitech VX Nano 5.1Surround Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 270 watt høres veldig knapt ut... Prøv med det gamle skjermkortet igjen, bare for å sjekke. Jeg tipper du trenger kraftigere saker.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Det gamle fungerer helt knall, med alt det andre i PC-en koblet til. Vet noen her hvor mange vatt en 7300GS og en HD3450(vifteløs) sluker? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Noen som vet energiforbruket til de to grafikkortene nevnt ovenfor? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 nei vet ikke, men det hørtes ut som knapt med strøm! men får å være sikker på at det ikke er skjermkortet kan du jo evt prøve å teste dette i en annen manskin? hos en kompis kansje? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 System Requirements AMD Athlon® or Intel® Pentium® 4 PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard 300 Watt or greater power supply recommended (450 Watt for dual ATI CrossFireX™)" 1GB of system memory Installation software requires CD-ROM drive DVD playback requires DVD drive Blu-ray™ / HD DVD playback requires Blu-ray / HD DVD drive For a complete ATI CrossFireX™ system, a second ATI Radeon™ HD 3450 graphics card, an ATI CrossFireX Ready motherboard and one ATI CrossFireX Bridge Interconnect cable per board (included) are required Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Et Geforce 7300GS trekker ifølge Wikipedia bare 16,1w i 3d peak consumptions. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå