Gå til innhold

Normal tempratur på en "God Spille pc"?

Dryper

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Zepto Znote 6625WD med

Nvidia Geforce 8600gt

2gb ram

1,80mhz processor

anyways .. jeg lurte på hvor høyt tempraturen på en slik pc skal ligge under Full load..

hos meg mens jeg spiller WoW så ligger den på 80+.. er dette normalt?

hva kan jeg eventuelt gjøre for å få tempen ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en Zepto Znote 6625WD med

Nvidia Geforce 8600gt

2gb ram

1,80mhz processor

anyways .. jeg lurte på hvor høyt tempraturen på en slik pc skal ligge under Full load..

hos meg mens jeg spiller WoW så ligger den på 80+.. er dette normalt?

hva kan jeg eventuelt gjøre for å få tempen ned?

jeg har 8800 gtx og ligger på samme temperatur ...må ha vinduet opent + ha pcen ved vinduet ellers bli det lett 40 grader på rommet mitt:D er ganske normalt for disse korta å ligge mellom 70-80 grader med full load ...

Lenke til kommentar

Spørs hva du måler.

De fleste nvidia 8600GT, 8700GT og 8800GTX skjermkort i bærbare kan ha driftstemperaturer opp til 105 grader C uten at det er skadelig/unaturlig. De fleste liger dog allikevel rundt 80-90 grader C ved belastning.

En graftig bærbar CPU kan komme opp i temperaturer rundt 70-80 grader C uten at det er rom for bekymringer. 60-70 grader C er dog mest vanlig.

Lite plass og små kjølere, ofte er det bare en vifte + felles radiator for kjøling av CPU og grafikk.

Edit:

Det som kan hjelpe er å legge en bok eller noe tilsvarende litt under bakkanten av maskinen slik at det blir mer luft under maskinen, dette kan ofte redusere temperaturen med 5-10 grader.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Spørs hva du måler.

De fleste nvidia 8600GT, 8700GT og 8800GTX skjermkort i bærbare kan ha driftstemperaturer opp til 105 grader C uten at det er skadelig/unaturlig. De fleste liger dog allikevel rundt 80-90 grader C ved belastning.

En graftig bærbar CPU kan komme opp i temperaturer rundt 70-80 grader C uten at det er rom for bekymringer. 60-70 grader C er dog mest vanlig.

Lite plass og små kjølere, ofte er det bare en vifte + felles radiator for kjøling av CPU og grafikk.

Edit:

Det som kan hjelpe er å legge en bok eller noe tilsvarende litt under bakkanten av maskinen slik at det blir mer luft under maskinen, dette kan ofte redusere temperaturen med 5-10 grader.

[/quote

Er det mulig at jeg kan få mindre temp på den ved å rense viftene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...