Gå til innhold

vannkjøle/kjøle p5n32-E sli

Anbefalte innlegg

hei jeg lurte på om der er noen som vet eller har prøvd om det er mulig å vannkjøle dette kortet? jeg lurte på om jeg skulle bare skippe vannkjølinga av hk fordi det er ganske kjølig alikevel men nå har det seg slik at den geniale iden til asus sin kjøleløsning er beregnet at du har en cpu vifte som skal kjøle mofsetet osså ..lurte på om jeg kunne kjøle den ene brikka med vann og den andre med en vifte som vanlig i kabinettet ved cpuen?

link til hk:https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

jeg lurte osså på hva som er lurest å koble først i kretsen når jeg kjører

Intel Core 2 Duo E6600

XFX GeForce 8800 GTX

Asus P5N32-E SLI(vist jeg kan kjøle det med vann)

jeg tenkte å kjøre cpu førs så gpu og sist chipset

grunnen til at jeg lurer på det er at 8800 kortet mitt er ekstremt varmnt ligger på rundt 75 grader når jeg gamer kan komme opp i 80 på sommeren ...så jeg lurte på om ikke det ville varme opp vannet en god del vist jeg hadde det først i kretsen ..har lest at ikke det skal ha så mye å si men nå er ikke slike ekstreme tempraturer vanlig heller da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan kabinett du har og om du vil fokusere på look eller ytelse. Om du vil ha alt internt eller kan monter en radiator på utsiden. Eller hvor mye penger du vil legge i.

Værtfall selv har jeg en versjon ned fra ditt hk. Altså Plus versjonen. Da har hadde jeg en stund ingen vifter som trakk luft over hk å da lå hk på rundt 80-120grader. Slik at det vil ikke være en dum ide å kjøle det også med vann når du først er i gang.

Et raskt oppsett som jeg lagde her om dagen til en annan:

Av den økonomiske radiatoren på markede i dag så er det Swiftech MCR320-QPsom er av de beste. Skal du helt på topp så er ThermoChill PA120.3 den beste. Men koster det dobbelte.

Av pumpe så er egentlig valget ditt ganske enkelt. Swiftech MCP655 passer dette oppsettet perfekt. Du har 5 trinn som gjør at du kan stille den inn etter det lydnivået og flow som passer deg best.

Tank har ikke så mye å si. Så lenge at dim. på gjenger til niplene er de samme eller større som i resten av systemet.

Swiftech MCRESburde du greie å få inn i kabinettet.

Siden du skal ha en loop med både gpu, cpu og hk så vil en dtek fuzion yte best. Særlig hvis du også kjøper et Nozzle Accelerator Kittil den.

Swiftech MCW30 Chipset Cooler funker helt greit til å kjøle chipset. Lite flow motstand og kjøler greit og har en genial pris. Mye for pengene her.

Andre chipsetblokker som passer:

Danger Den MPC-Universal Chipset Waterblock

EK-NB/SB ASUS1 Chipset Waterblock (Acetal)(finnes også i plexi)

Mosfet:

EK-MOSFET Asus1 MOSFET Waterblock (Acrylic)(Finnes også i Acetal)

Swiftech MCW60-R en av de beste GPU blokkene med omentrent ikke flow motstand og med ytelse i topp klasse. Det finnes også fullcover blokker. Men du kan ikke forvente bedre ytelse da de også må kjøle ned mer enn en som kun skal kjøle gpu(logisk nok).

Av slange så vil jeg anbefale å bruke 7/16" over 1/2" nipler. Da slange er litt mindre enn niplene slik at det er litt vanskligere å få slange over men tetter desto bedre over nippelen.

Det tror jeg at skal være grovt det du trenger.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan kabinett du har og om du vil fokusere på look eller ytelse. Om du vil ha alt internt eller kan monter en radiator på utsiden. Eller hvor mye penger du vil legge i.

Værtfall selv har jeg en versjon ned fra ditt hk. Altså Plus versjonen. Da har hadde jeg en stund ingen vifter som trakk luft over hk å da lå hk på rundt 80-120grader. Slik at det vil ikke være en dum ide å kjøle det også med vann når du først er i gang.

Et raskt oppsett som jeg lagde her om dagen til en annan:

Av den økonomiske radiatoren på markede i dag så er det Swiftech MCR320-QPsom er av de beste. Skal du helt på topp så er ThermoChill PA120.3 den beste. Men koster det dobbelte.

Av pumpe så er egentlig valget ditt ganske enkelt. Swiftech MCP655 passer dette oppsettet perfekt. Du har 5 trinn som gjør at du kan stille den inn etter det lydnivået og flow som passer deg best.

Tank har ikke så mye å si. Så lenge at dim. på gjenger til niplene er de samme eller større som i resten av systemet.

Swiftech MCRESburde du greie å få inn i kabinettet.

Siden du skal ha en loop med både gpu, cpu og hk så vil en dtek fuzion yte best. Særlig hvis du også kjøper et Nozzle Accelerator Kittil den.

Swiftech MCW30 Chipset Cooler funker helt greit til å kjøle chipset. Lite flow motstand og kjøler greit og har en genial pris. Mye for pengene her.

Andre chipsetblokker som passer:

Danger Den MPC-Universal Chipset Waterblock

EK-NB/SB ASUS1 Chipset Waterblock (Acetal)(finnes også i plexi)

Mosfet:

EK-MOSFET Asus1 MOSFET Waterblock (Acrylic)(Finnes også i Acetal)

Swiftech MCW60-R en av de beste GPU blokkene med omentrent ikke flow motstand og med ytelse i topp klasse. Det finnes også fullcover blokker. Men du kan ikke forvente bedre ytelse da de også må kjøle ned mer enn en som kun skal kjøle gpu(logisk nok).

Av slange så vil jeg anbefale å bruke 7/16" over 1/2" nipler. Da slange er litt mindre enn niplene slik at det er litt vanskligere å få slange over men tetter desto bedre over nippelen.

Det tror jeg at skal være grovt det du trenger.

hei takk for svar ... nå har det seg slik at jeg har lagt mye penger på mitt dataprosjekt allerede har jeg alle deler til vannkjølinga jeg bare lurer på om hovedkortet er mulig å vannkjøle eller om jeg bare skal bruke vifter til det? jeg har mekket et eget kabinett med (tank radiator og pumpe i et egen side på kabinettet ... skal lage en arbeidslogg når jeg får tid:D er nesten ferdig med det

Lenke til kommentar

aha..

Skal du klokke vil det lønne seg.

Hvis du har en PSU som er rett over hk som vil da dra luft over det så vil jeg ikke si at det er vits i hvis du ikke skal klokke.

Det skal ikke bli ustabilt før det ligger rundt 80 grader. Slik at det er der du må nesten se det ann.

Lenke til kommentar
aha..

Skal du klokke vil det lønne seg.

Hvis du har en PSU som er rett over hk som vil da dra luft over det så vil jeg ikke si at det er vits i hvis du ikke skal klokke.

Det skal ikke bli ustabilt før det ligger rundt 80 grader. Slik at det er der du må nesten se det ann.

psu har jeg plassert nede i kabinettet .. så den suger luft inn under kabinettet og ut bak .... psuen min er ganske varm så derfor valgte jeg denne posisjonen.... men vist jeg skal vannkjøle hk som ossen skal jeg få det til? jeg har lyst å vannkjøle det ... skal seff prøve å overklokke

Lenke til kommentar

Da må du ta ut hele hovedkortet og selfølgelig ta av de gamle luft kjølerne.

Hvis du ser i første posten min så har jeg nevnt noen blokker som jeg vet passer på nord og sør på hovedkortet også en type mosfet blokk som jeg vet passer på mosfetene på kortet den vil du trenge to av.

Lenke til kommentar
Da må du ta ut hele hovedkortet og selfølgelig ta av de gamle luft kjølerne.

Hvis du ser i første posten min så har jeg nevnt noen blokker som jeg vet passer på nord og sør på hovedkortet også en type mosfet blokk som jeg vet passer på mosfetene på kortet den vil du trenge to av.

takk så mye for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...