Imsochobo Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Ville gjerne at dere tok med noen enkle punkter som faktisk skiller AMD og INTEL. Referer til : http://www.hardware.no/artikler/prosessor/4975 Prøver å få fram: Overclocking hele tia er heelt klart intel, men amd har mye i budsjett klassen gode htpc løsninger og billig kraft for photoshop brukere og lignende (tricore/quadcores) til 1300 kr(quad) Okey, jeg tar med at amd har interigert minne kontroller og at de har tricores, tricore 50 serien er sluppet btw . Men interigerte minnekontrolleren gjør at man får mer ytelse ut av minnet, derfor kan man prioritere minnet lavere, og kjøpe da billigere minne og få samme ytelse. Så prisen er ganske lav. Kan også skrive at de har quad budsjett. Intel har også en del bedre hovedkort utvalg når det gjelder high end markedet, mens amd har mange gode løsninger for HTPC. Som 4850 cpu'n for eksempel. AMD satser på noe ganske annet enn det intel har gjort, HTPC er noe amd satser stort på det som kan nevnes med denne serien er at de er billige og har bare 45 WATT. TRicores er for ytterst budsjett klassen for de som trenger mer en 2 cores. og quad phenom 9550 er veldig billig iforhold til billigste intel quad. behøver ikke å få med alt, men amd har mye de stiller opp med, ikke noe veldig bra i high end, men 9850 holder for meg og kan klare 3.2 Ghz stabilt i lange perioder, så er det kjølinga som sliter. Hvis det er noen som er enig eller uenig, så si ifra, synes at den interigerte minne kontrolleren og tricores, lave priser for en quad er noe som er ganske så viktig, + ta med htpc klassen i X2 =) Resten av x2 serien er ikke alt for bra, 6000+ og høyere gir nok ytelse til spill(for øyeblikket) dårlig effektivitet, og dårlig speed per mhz, Phenom serien er rundt 10% raskere, og ligger ganske likt med core 2 serien nå, steppings kan kansje øke hastighet per mhz litt men ikke mye så intel forblir best per mhz. Ønsker at alt kommer fram og dere har fått med meste av intel sia, og amd leverer alt det intel ikke har og noe av det intel også har med andre punkter der de stråler litt mer, og mange der de ikke gjør. Endret 23. april 2008 av iLoVecF Lenke til kommentar
Anv Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Prøver å få fram:Overclocking hele tia er heelt klart intel, men amd har mye i budsjett klassen gode htpc løsninger og billig kraft for photoshop brukere og lignende (tricore/quadcores) til 1300 kr(quad) Så prisen er ganske lav. Kan også skrive at de har quad budsjett. AMD satser på noe ganske annet enn det intel har gjort, HTPC er noe amd satser stort på det som kan nevnes med denne serien er at de er billige og har bare 45 WATT. TRicores er for ytterst budsjett klassen for de som trenger mer en 2 cores. og quad phenom 9550 er veldig billig iforhold til billigste intel quad. Ønsker at alt kommer fram og dere har fått med meste av intel sia, og amd leverer alt det intel ikke har og noe av det intel også har med andre punkter der de stråler litt mer, og mange der de ikke gjør. Q6600 koster nå rundt 1500,- P9550 koster ca 1300,- Det er da ikke stor forskjell? AMD's Quad'er *sluker* strøm i forhold til Intel's. Kilde her og her. En P9550 bruker mer ved load enn en E8500 overklokket til 4.3GHz. Med den siste prisendringene og nye modellene (bla E7200) til Intel har AMD fått enda større problem enn de hadde tidligere. Håper at AMD klarer å komme seg på bena jeg også men det ser jammen mørkt ut akkurat nå. Endret 23. april 2008 av Anvil Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Prøver å få fram:Overclocking hele tia er heelt klart intel, men amd har mye i budsjett klassen gode htpc løsninger og billig kraft for photoshop brukere og lignende (tricore/quadcores) til 1300 kr(quad) Så prisen er ganske lav. Kan også skrive at de har quad budsjett. AMD satser på noe ganske annet enn det intel har gjort, HTPC er noe amd satser stort på det som kan nevnes med denne serien er at de er billige og har bare 45 WATT. TRicores er for ytterst budsjett klassen for de som trenger mer en 2 cores. og quad phenom 9550 er veldig billig iforhold til billigste intel quad. Ønsker at alt kommer fram og dere har fått med meste av intel sia, og amd leverer alt det intel ikke har og noe av det intel også har med andre punkter der de stråler litt mer, og mange der de ikke gjør. Q6600 koster nå rundt 1500,- P9550 koster ca 1300,- Det er da ikke stor forskjell? AMD's Quad'er *sluker* strøm i forhold til Intel's. Kilde her og her. En P9550 bruker mer ved load enn en E8500 overklokket til 4.3GHz. Med den siste prisendringene og nye modellene (bla E7200) til Intel har AMD fått enda større problem enn de hadde tidligere. Håper at AMD klarer å komme seg på bena jeg også men det ser jammen mørkt ut akkurat nå. ja, men også ta med at minnet får ett løft når du har amd, og amd kjølerne er ganske så gode. Sant det med priskuttet til intel, intel har ja, blitt ganske så sure på amd, pga amd knuuuste intel med K7 så kommer k8, men klarer amd å knuse intel igjenn, jeg håper virkelig så, jeg har lenge holdt meg til intel, helt til jeg skjønte, detta kosta flesk, men intel har fått så mye penger med sitt monopol med dell osv, jeg lurer viiiirkelig på ossen de fikk solgt Pentium 4, for det var noe søppel, amd leverte noe mye bedre. Jeg vil bare at intel/amd skal BEGGE ha 50 % av markedet, og de skal konkurere HARDT. jeg snakker 50% av ytelses markedet, jeg vil også egentlig at via skal holde seg på banen, for via er ganske så kule, nano itx er ganske så søtt =) Intel liker å være aleine i markedet, noe jeg missliker stooort. Men kan ikke nekte på det, de har ganske god cpu ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå