Gå til innhold

Alternativ for Canon EF-S 18-55

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Canon Eos 400D med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

Men objektet fikk seg et slag og autofokusen har blidt tregere, og objektet bråker en del når man både fokuserer manuelt og med auto. hele fokus delen virker litt løs og dette er ikke noe og reparere på er det det?

Så lurer på og kjøpe meg et nytt

Har hørt mye skryt av Tamron sitt 17-50mm F2.8, men synes dette blir litt for dyrt.

men jeg så at Sigma hadde et 17-70 f2.8-4.5 vill gjerne og så ha litt mer tele som det er på dette.

Er det noen som har noen erfaring med denne?

mvh

Akle

Endret av akle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med begge. Og begge er meget gode objektiver. Hvilket som er best for deg er vanskelig å si. 70m er ikke så mye mer enn 50mm - ofte holder det med å flytte deg noen meter fremover. Største fordelen til 17-70mm er at den er rimeligere. Tamron's største styrke er at denhar f/2.8 over hele området.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har erfaring med begge. Og begge er meget gode objektiver. Hvilket som er best for deg er vanskelig å si. 70m er ikke så mye mer enn 50mm - ofte holder det med å flytte deg noen meter fremover. Største fordelen til 17-70mm er at den er rimeligere. Tamron's største styrke er at denhar f/2.8 over hele området.

Tom

Er klar over at det ikke er noe mye mer tele.

Så vis det blir det ar det på grunn av prisen.

Hvordan er macro på det, ser at objektet ha det, tro ikke jeg har sett linser som er så vide med macro før?

Hvordan er det i forhold til kit'en jeg har hatt fra før?

Lenke til kommentar

Takk for alle gode svar!

Det glir nok Sigma'n

Men jeg kom til og tenke på hva jeg skal gjøre med det gamle objektet? Det er da ingen som vil kjøpe et brukt Canon EF-S 18-55 med delvis ødelagt fokus.

Så jeg har prøvd noen ganger og snudd objektet og man får en utrolig kort nærgrense.

Så det jeg tenkte var og fjerne de fire skruene bak på objektet og sette den delen foran slik at man slipper å holde objektet mot kamera, og istede kan bruke den ledige hånden til og fokusere og zoome.

Noen som vet om dette er mulig?

Eventuelt noe annet jeg kan gjøre med det?

Endret av akle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...