akle Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hei Jeg har et Canon Eos 400D med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 Men objektet fikk seg et slag og autofokusen har blidt tregere, og objektet bråker en del når man både fokuserer manuelt og med auto. hele fokus delen virker litt løs og dette er ikke noe og reparere på er det det? Så lurer på og kjøpe meg et nytt Har hørt mye skryt av Tamron sitt 17-50mm F2.8, men synes dette blir litt for dyrt. men jeg så at Sigma hadde et 17-70 f2.8-4.5 vill gjerne og så ha litt mer tele som det er på dette. Er det noen som har noen erfaring med denne? mvh Akle Endret 23. april 2008 av akle Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har erfaring med begge. Og begge er meget gode objektiver. Hvilket som er best for deg er vanskelig å si. 70m er ikke så mye mer enn 50mm - ofte holder det med å flytte deg noen meter fremover. Største fordelen til 17-70mm er at den er rimeligere. Tamron's største styrke er at denhar f/2.8 over hele området. Tom Lenke til kommentar
akle Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har erfaring med begge. Og begge er meget gode objektiver. Hvilket som er best for deg er vanskelig å si. 70m er ikke så mye mer enn 50mm - ofte holder det med å flytte deg noen meter fremover. Største fordelen til 17-70mm er at den er rimeligere. Tamron's største styrke er at denhar f/2.8 over hele området. Tom Er klar over at det ikke er noe mye mer tele. Så vis det blir det ar det på grunn av prisen. Hvordan er macro på det, ser at objektet ha det, tro ikke jeg har sett linser som er så vide med macro før? Hvordan er det i forhold til kit'en jeg har hatt fra før? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Begge alternativene er klart bedre enn kit-et. Macro funksjonen er en vits. Du kommer ikke så mye nærmere enn dette (Du kommer nærmere - du kommer så nærme at du får med kun Lano og ringen rundt). Tom Lenke til kommentar
akle Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Uten om at Sigma ikke f2.8 hele veien, er det noen annet som gjør Tamron bedre en Sigma'n. Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tamronen skal visst være skarpere enn veldig mange konkurrenter. http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...duct/355/cat/23 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Uten om at Sigma ikke f2.8 hele veien, er det noen annet som gjør Tamron bedre en Sigma'n. Tamron skal visstnok være litt skarpere ved 50mm. Ikke at jeg har merket noe forskjell. Tom Lenke til kommentar
akle Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Ser nok ut som det blir Sigma'n da! Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Du har også Sigma sin 18-50mm f/2.8, og Canon sin nye 18-55mm IS Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvorfor ikke ta turen innom bruktmarked på finn.no og foto.no? Lenke til kommentar
akle Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Takk for alle gode svar! Det glir nok Sigma'n Men jeg kom til og tenke på hva jeg skal gjøre med det gamle objektet? Det er da ingen som vil kjøpe et brukt Canon EF-S 18-55 med delvis ødelagt fokus. Så jeg har prøvd noen ganger og snudd objektet og man får en utrolig kort nærgrense. Så det jeg tenkte var og fjerne de fire skruene bak på objektet og sette den delen foran slik at man slipper å holde objektet mot kamera, og istede kan bruke den ledige hånden til og fokusere og zoome. Noen som vet om dette er mulig? Eventuelt noe annet jeg kan gjøre med det? Endret 25. april 2008 av akle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå