staljin Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hei, Lurer bare på hvor stor fil kan jeg sende i e-post: Takker for hjelp. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Razul Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Du kan sende så stor du bare måtte ønske, men dersom den er større enn mottakerens mailbox på serveren, kan man risikere at den fjernes dersom brukeren ikke laster den ned innen 1 måned eller noe slikt. Vanlig mailboxstørrelse er 50 MB, men gratistilbyderne har kanskje noe mindre enn dette. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 det kan også hende at du får "time-out" når du skal sende eller når den skal hentes.. ta heller å bruk et fildelingsprogram. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 23:36, Razul skrev:Du kan sende så stor du bare måtte ønske, men dersom den er større enn mottakerens mailbox på serveren, kan man risikere at den fjernes dersom brukeren ikke laster den ned innen 1 måned eller noe slikt. Vanlig mailboxstørrelse er 50 MB, men gratistilbyderne har kanskje noe mindre enn dette. Ehhh ...... 50Mb er IKKE standard på vanlige epost-addresser fra ISP'er osv. Noen har så store postkasser, men kan ikke ta imot større enn f.eks 3 eller 5mb. Husker jeg sendte ei f***s diger fil på 90mb .. kødder du jeg ble hissig når den ikke kom frem!!? (har isdn) Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Min erfaring er at de fleste mail-servere godtar 1-2MB. Når jeg skal sende store filer bruker jeg "MSN/Windows messenger", da kan jeg sende så store filer jeg vil. Dette forutsetter at maskina jeg skal sende fil til også kjører "MSN/Windows messenger" og at vi begge er online mens overføringen pågår. Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Hvis du og maskina du sender til har kabel-modem er grensa 50MB. Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Teoretisk er det vel inga grense, men både din ISP og mottakar-ISP'en sett grenser for sendestorleik. Her på bygget er grensa 8192 kbytes. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Hei! Det [LOST]snik seier stemmer :wink: Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 hehhe ... fikk faktisk BREV fra telenor om at max "lovlige" grense var 2 mb. (fikk dett etter å ha sendt flere filer på ca 30 mb hver uten problemer. hihihi ... telenor suxxor! Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hvorfor bruke SMTP for å sende store filer.. Det går SÅÅÅÅÅÅ TREGT,,,,, men dog så er det den sikreste protokollen... Man får vel balansere litt da... :smile: Jeg presonlig bruker FTP. Sephiroth http://bryce.clansalsa.com Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 23:49, Sephiroth skrev:Hvorfor bruke SMTP for å sende store filer.. Det går SÅÅÅÅÅÅ TREGT,,,,, men dog så er det den sikreste protokollen... Man får vel balansere litt da... :smile: SMTP den sikreste protokollen? I alle dager!? Du nevner jo selv ftp, som må være en mye sikrere protokoll. Skal man ha skikkelig "sikkert", krypterer man med et par tusen bits og sender med ssh :smile: Forøvrig er vel ftp også den raskeste metoden å overføre filer med. Ikke tar det lang tid å sette opp en ftp-server heller, lett som bare juling. Det forutsetter en synkron overføring i likhet med msn messenger (og andre) i forhold til f.eks. mail som er asynkron. Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 00:08, borre skrev: Quote: On 2002-02-13 23:49, Sephiroth skrev: Hvorfor bruke SMTP for å sende store filer.. Det går SÅÅÅÅÅÅ TREGT,,,,, men dog så er det den sikreste protokollen... Man får vel balansere litt da... :smile: SMTP den sikreste protokollen? I alle dager!? Du nevner jo selv ftp, som må være en mye sikrere protokoll. Skal man ha skikkelig "sikkert", krypterer man med et par tusen bits og sender med ssh :smile: Forøvrig er vel ftp også den raskeste metoden å overføre filer med. Ikke tar det lang tid å sette opp en ftp-server heller, lett som bare juling. Det forutsetter en synkron overføring i likhet med msn messenger (og andre) i forhold til f.eks. mail som er asynkron. tenket på at dataene SKAL frem jeg,, du er helt sikker på at dataene kommer der, så nær du har riktig add så klart, hehe, men deg er TREG JAAA. Sephiroth http://bryce.clansalsa.com Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hm tror ikke jeg klarte å sende filer større enn 1mb med Hotmail for et par mnd siden når jeg hadde en liten e-mail konto der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå