DalaiLaban Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jess da har jeg kjøpt meg en dirtbike 4-takter 125ccm fra iziopt.no Pratet med en kamerat i dag om innkjøring og han fortalte at det ikke var nødvendig å gjøre på 4taktsmotorer, dette hadde han vist lest på en del forum og forhørt seg litt rundt. I bruksanvisningen står det at dette skal gjøres, men det står mye piss i bruksanvisninger også. Noen som har noen erafringer med dette? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Alle nye ubrukte kjøretøy må kjøres inn for at alt i motoren må gå seg til. Første du bør gjøre er å starte den og la den stå og gå på tomgang til den blir god å varm. Da kan du kjøre deg en tur men turtallet bør ikke presses over 8-9k. Holder med sånn kjøring i ca 50 mil (500 km) EDIT: Så ikke at det var dirtbike, er litt trøtt :S, men regner med at du burde ta det rolig en stund med den også. Endret 23. april 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
picpac Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Følg det som står i instruksjonsboken du. Tror jeg hadde holdt meg langt unna 8-9000 o/min med en ensylindret 4 stroke. Når den er kjørt inn også! Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 HALLO! En lettsykkel (2- eller 4-takt) har då ingen problem med å bli pressa til rødgrensa. Men viktig å ta det kuli i innkjørings perioden ja. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hva sykkelen klarer og hva sykkelen burde bli utsatt for er to forskjellige ting. Selv om sykkelen klarer fint å gå på rødgrensa så skal man ikke gjøre det under innkjøring. Til innkjøring er det best å følge det som står i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå