Thor. Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Går det an og for eksempel an og hente HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\(standard) og putte den inn i en verdi for senere bruk? Eventuelt også strippe vekk "%1" eller må jeg ty til serkere programmering? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Du kan sjekke ut denne: http://www.mrhope.com/reg.htm Hvis du vil programmere det med f.eks C#, C++, VB eller lignende språk er det forskjellige løsninger på det, google it. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Så langt klarer jeg det. Men å få hentet ut verdien for så å bruke den selv ble noe annet. Skal brukes i ren cmd men aner ikke hvordan. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Gamle dos-kunster har visnet bort Tror nok VBscript ol er rette språket for jobben: http://www.activexperts.com/activmonitor/w...ripts/registry/ Krever ingen ekstra installasjon hos sluttbruker, wscript eller cscript er installert fra før Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) her har du litt hjelp på veien ihvertfall... dette får ut nøkkelen + litt til: reg query HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\ /v standard du får da ut verdien fra standard som ligger under HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\ skal se om jeg får strippet det ned en del, men har ikke tid nå Endret 24. april 2008 av aklla Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Jeg har en anelse om at find kan brukes her: reg query HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Opera.exe\shell\open\command\ /v standard | find "Opera.exe" Men det neste blir jo å få brukt det. Hvordan kan jeg plassere eks. "set sti=" forran resultatet av førstnevnte kommando? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 kan ikke du bare si hva du faktisk vil da? kanskje det er en lettere måte Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Planen var å enkelt putte noen tilleggsfiler til en spillmappe. Mappen varierer fra person til person noen har det rett på c:, andre i programfiler/programfiles og noen andre igjen har en undermappe alt etter når det ble installert. Dette er et mmorpg, ingen planer om såkalte "ulovligheter". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå