Gå til innhold

Bør jeg be om og få byttet dette kortet?

Pin

Anbefalte innlegg

Idag når jeg skulle fyre opp WC3 så frøs maskinen seg når menyene kom opp, mange artifacts etc. Siste jeg gjorde igår var og spille wc3 og første idag, så skjønte ikke helt hva som skjedde her. Prøvde først og fjerne de programmene jeg la in i går (formaterte på lørdag så la in endel små programmer) ingenting hjalp, samme feilen hele veien. Tok så og reinstallerte wc3 med samme resultat. Så har jeg filosofien at en reformat fikser alt, så formaterte like godt hardisken igjen, hadde jo ikke lagt in alt for mye ;) .

Når de da ikke funka så åpna jeg side døren ved en tilfeldighet og varmen slo imot meg, stakk fingern bort på kjøleblokka på gf4 kortet og svei meg skikkelig. Så raskt at vifta ikke gikk rundt og banna og sverta og slo av maskinen. Innså vel at vifta ikke hadde vært på i alle disse timene jeg hadde knota rundt.

Plukka ut kortet og satt det inn igjen, viste jo at jeg fikk opp windows som normalt og tenkte jeg skulle logge meg in på komplett for og hente ut tlf nummer til support så jeg kunne ringe i morra tidlig, men når jeg nå ser på kortet så sviver vifta, og etter og spilt litt wc3 holder fortsatt ribba seg kald.

Så spm mitt er, skal jeg ringe komplett i morra og be om en reklamasjon? Eller er dette et hendig uhell som ikke kan ha skadet kortet noe?

har et gf4 ti4600 gainward golden sample kort, kjøpte d i mai/juni i fjor så er garanti på det enda.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg også er redd for at de ikke vil tro på, men hva skal jeg gjøre, er det sjanse for at gpuen er skadet?

Dette er en ganske kjip situasjon, for jeg har ikke lyst til og svi av et gfx kort jeg betalte nesten 5 laken for, ei heller tror jeg komplett vil tro på min version, der jeg faktisk forteller sannheten

Hjelp! :)

Lenke til kommentar

hvis den fungerer nå når du spiller WC3 uten artifacts er det liten sansynlighet at den har fått varige men, men pass litt bedre på det fine kortet du har i kassa de. du burde kanskje vurdere å putte inn noen kabinett vifter også.

Lenke til kommentar

Jeg har vel 3 kabinett vifter :wink: , men jeg blei veldig overasket over hvor varm den kjøleribba var, fikk skikkelig svi merke på fingern etter bare et par tiendeler nær den...

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte meg ett Geforce4 ti4200 kort.

vær gang jeg går inn på warcraft 3 så klikker pcen, og det kommer masse firrkantete prikker over hele kjermen.

( skjedde det hos deg? )

jeg trodde også at det hjalp å formatere, men det gjordet det ikke.

men kortet funker på pappa`s pc.

har du fått ditt til å funke? hvordan?

Lenke til kommentar

har akkurat levert inn mitt gainward geforce4 ti4200 golden sample til komplett, og får et nytt et snart (annet merke).

Grunnen til at jeg leverte det inn er at jeg hele tiden fikk artifacts, til og med i bios.

Gainward har selv sakt at det er feil med alle de korta, det er derfor det ikke selges lenger. det har ingenting med kjølinga og gjøre. Problemet er en kondensator som er feil, så spenningene blir helt feil. kortet kan klikke når som helst, det finnes ikke noe mønster.

Jeg kunne f.eks ha på 3dmark2001se i 12 timer uten at det klikka, men når jeg surfa litt etterpå klikka det.

Det er veldig mange på forumet her som har akkurat samme problem som meg og deg. les mer her: Trykk her!

Håper det hjalp deg litt på veg

Lenke til kommentar

andgob: som jeg sa i mitt inlegg kjøpte jeg ti4600 i mai/juni i fjor og ikke ti4200 kortet.

Og nei jeg spurte ikke om det var noe annet feil en at vifta slutta og fungere, for det observerte jeg :)

Kan medele at etter en mail til gainward fikk jeg beskjed om at de skulle sende en ny vifte til meg i posten, og at jeg skulle stress teste kortet for og se om det frøs da, hvis ikke kunne jeg regne med at kortet ikke hadde tatt skade av at vifta stoppet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...