Gå til innhold

Må jeg ha Abit IP35 pro ......XE ? (LØST)

Avon657

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe Intel Q9450 og hovedkort Abit IP35 pro,

men nå ser jeg at IP35 pro XE har kommet og det har en FSB 1600 og blir litt usikker.

Jeg har forstått bitte-litt med front side bus, men trenger jeg å kjøpe Abit IP35 Pro XE i forhold til den prosessoren jeg har valgt ut eller holder det med ABIT IP35 PRO hvis jeg skal overklokke?

Setter meget stor pris på svar.

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare det at jeg har ikke plass til mere info i knotten for tiden. Så jeg aner ikke hva FSB egentlig gjør.

Jeg går for det kortet som allerede har fått masse bra kritikk og holder meg til det så er jeg sikker på at alt funker som det skal.

Lenke til kommentar
Front Side Bus-hastigheten er hastigheten fra prosessoren og til "resten av hovedkortet" (northbridge). Er denne man øker når man overklokker Intel-prosessorer.

Takk for svaret :thumbup:

Det var enkelt og fint svar. Da forstår jeg bedre. Men kommer til å kjøpe kun PRO-kortet ikke XE da jeg ikke vet hav slags fordel det kan være.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg vet ikke så mye om XE-kortet.

Fra før så har Abit IP35 PRO fått glimrende kritikker, så hvorfor bytte noe som allerede funker så bra? I stick to the original. Hadde det vært snakk om kjempe-forskjell i ytelse så hadde jeg vel revurdert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...