Gå til innhold

5-6 Wii-spill å starte med - hva hadde du valgt?


Anbefalte innlegg

*Snur seg og ser på Wii-samlingen og velger de 6 beste ...*

 

Super Mario Galaxy - En selvfølge.

Super Smash Brawl - Fantastisk spill, ikke sluppet i Europa enda, men Freeloader finnes.

Zelda Twilight Princess - Herlig spill, Zelda på sitt beste.

Zack & Wiki - Genial puzzler.

Mario Kart Wii - Morsom flerspiller, herlig med ratt og motorsykler :)

Scarface - Rå GTA-klone, bare etter min mening bedre. (Skal ikke si det er bedre enn GTA4 :p)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Nintendo Wii for ikke så lenge siden, samtidig med 4 spill: Super Mario Galaxy, The Legend of Zelda: Twilight Princess, No More Heroes og Metroid Prime 3: Corruption.

Planlegger å få tak i Mario Kart Wii og/eller Zack & Wiki i nærmeste fremtid, så lenge økonomien tillater det.

 

Ellers har jeg lyst på RE: Umbrella Chronicles og såklart skal jeg ikke gå glipp av perlen Super Smash Bros Brawl så snart den kommer ut i Europa. Etter det.. ser det ikke ut som om det kommer noe særlig spennende til konsollen?

Lenke til kommentar
Etter det.. ser det ikke ut som om det kommer noe særlig spennende til konsollen?

Det er ikke så mye annonsert, men jeg tror man kan forvente litt av hvert.

 

For det første blir høsten og vinteren første sjanse for utgivere som ikke trodde Wii ville bli en suksess til å rette på det. Store spill tar mellom gjerne over 18 måneder å lage, så det kommer nok til å bli annonsert mye i året framover.

 

For det andre har man et par Nintendospill som er annonsert og det vil komme mer info om snart. Day of Disaster fra MonolithSoft så bra ut, og det har nylig vært gitt ut nye screenshots til magasiner. Kuju sa for en god stund siden at de hadde fler Wiispillenn bare BWii, og det ville ikke forundre meg om et av de er first-party. Også har jo Nintendo en tendens til å annonsere noen store spill bare få måneder før de kommer, som de gjorde med f.eks Mario Kart Wii. Og siden det er mange Nintendostudioer man ikke har hørt noe fra siden deres første Wiispill, eller i det hele tatt, så har de nok noe opp i ermet.

 

Factor5 har også annonsert at de jobber på Wiispill, og de bruker ofte relativt kort tid på utviklingen, særlig siden de kan Wii sitt hardware ut og inn.

 

Så har man Capcom, som har hatt to store hits med RE4 og RE:UC, samt har utpekt Zack&Wiki som et spill som solgte over deres interne forventning, så jeg tipper at de i alle fall har et Resident Evil team og Zack&Wiki team'et i hardt arbeid på nye spill. Sikkert fler også.

 

Seeds\Platinum Games har ennå ikke annonsert noen spill, men de har mange teams og det skulle forundre meg om man så Shinji Mikami(Mannen bak Resident Evil 1 og 4) sitt team på noen annen platform enn Wii. At Capcom ga ut Resident Evil 4 på Ps2 mot hans personlige løfte virker jo som en av grunnene til at han sluttet.

 

Så har man EA som har vært relativt flinke til å fort utnytte Wii'en, og har BoomBlox som får veldig mye positiv forhåndsomtale. Skal også forundre meg stort om de ikke har en del originale prosjekter uannonsert til Wii, og de har også ofte kort tid mellom annonsering og utgivelse.

 

THQ har støttet Wii med mye lisensierte spill, men har i de siste snakket om behovet for store originale spill, og både Deadly Creatures og DeBlob har fått en del positiv forhåndomtale. Vil forundre meg om det er det siste man hører fra de.

 

Square-Enix har støttet Wii fra begynnelsen, og holder ennå på med Final Fantasy: Crystal Chronicles til Wii. Nå som DSversjonen er ute kommer de nok til å begynne å hype det. Skal også forundre meg stort om de ikke annonserer fler spill, særlig nå som de har annonsert at deres interne multiplatform engine nå støtter Wii.

 

 

Så har man Suda51 og Grasshopper, folkene bak No More Heroes. Det neste prosjektet de er involvert i er Fatal Frame, i samarbeid med både Tecmo og Nintendo, og etter det er sagt at de skal gjøre et Xbox360 spill, men etter at No More Heroes solgte over utgiverens forventning, og ser ut som om det fortsetter å selge, kan det hende at utviklingen går fra Xbox360 til Wii, akkurat som med No More Heroes i sin tid.

 

Tecmo har, i tillegg til Fatal Fram med Nintendo og Grasshopper, annonsert Tecmo Bowl, og Team Ninja er akkurat ferdig med Ninja Gaiden DS og har snakket en del om å fullt utnytte Wii'en i sine intervjuer i det siste.

 

Så har man en del utviklere med interressante prosjekter. High Voltage Software, som er mest kjent for lisensiert materiale, har nylig annonsert 3 originale spill til Wii, The Conduit og to WiiWarespill. Alle ser interessante ut, og de virker seriøse i sin intensjon om å bli den mest teknologisk avanserte utvikleren på Wii. De gangene de har hatt større kreativ frihet, som i Hunter The Reckoning til Xbox, har det vært relativt gode resultater. Polske Nibris sitt mye latterliggjorte Sadness har endelig blitt avslørt å faktisk eksistere, og selvom det er lett å le av et spill som har vært i produksjon i årevis før første ekte bildet kom fra det, skal man ikke undervurdere øst-europeiske utviklere med overambisiøse spill. Stalker, Mafia, Operation Flashpoint, og Serious Sam kommer opp som eksempler på at spill fra øst-europa er verdt å følge med på, enn om de bruker litt lenger tid enn egentlig tiltenkt. Stalker var jo en stund avfeid som vapourware, men har nå solgt nesten 2 millioner eksemplarer.

 

Også har man en del vestlige utviklere som har hintet om potensiale til Wii. idsoftwares John Carmack har vært en uttalt støtte til Nintendos ambisjoner om å forenkle spillmekanikk siden Nintendo ble latterliggjort av fanboys da de begynte å snakke om det på Gamecuben, og man så mye av den samme filosofien bak Doom 3, og de har nettopp fått seg sin egen mobilspill divisjon som har uttalt lyst til å lage Orcs&Elves til Wii, og se på mulighetene til et Quake3 lignende spill på DS og eventuelt Wii.

Valve har sagt rett ut at viss de skal begynne med andre interne konsollspill enn Half-Life2 til Xbox360(Ps3utgaven var laget av EA), så kommer det til å bli til Wii. Gabe Newell hor som Carmack også vært en tidlig støtte til Nintendos filosofi om enklere spillmekanikk og kontroller.

Pandemic, bak blant annet Mercenaries, har spøkt mye om Wii, men i det siste virker det som spøkene er blitt mer håndfaste og at de har eksperimentert med wiikontroller.

 

Ubisoft har vært en sterk støttespiller til Wii, og man vet i alle fall om at Red Steel 2 vil komme en gang. Brothers In Arms til Wii har blitt utsatt flere ganger nå, og jeg håper det er for å gjøre spillet så godt som mulig til Wii. Forventer også fler annonseringer til Wii, blant annet nye spill fra Michel Ancell sitt studio, som stod bak Raymanspillene og Beyond Good and Evil.

 

Det er også mange point&click spill annonsert til Wii. For det meste er det snakk om ports fra PC, men i tilfellet Tunguska og Sam&Max sesong 1 virker det som en positiv ting, og det skulle ikke forundre meg om fler og fler spill blir utviklet til PC og Wii samtidig siden det er mange likheter mellom kontrollene og det forretningsmessig virker lurt for PCutviklere som ikke jobber meg high-end spill å lage Wiiutgaver.

 

Og sist, men ikke minst, så har man WiiWare, og hittil så har de annonserte spillene virket ekstremt lovende. Lost Winds ser fantastisk ut, Strong Bad spillet ser morsomt ut, World of Goo virker genialt, og i det hele tatt virker det som om Nintendos strategi til nedlastbare spill er mye bedre mottat av utviklere enn Sony og Microsoft sine strategier.

 

Så alt i alt så tror jeg man har veldig mye spennende å se fram til på Wii.

 

En ting man må ta i betraktning er selvfølgelig at Wiikontrollene er ennå veldig nye for utviklere, og det vil ennå ta lang tid før de utnytter kontrollenes fulle potensiale. Mange fans har ikke tatt dette i betraktning og vært skuffet over en del spill, men personlig synes jeg utviklere har tatt i mot de nye kontrollene over all forventning. Det er ekstremt mye mer komplisert å komme opp med innovative og fungerende kontroller til et helt nytt kontrollsystem enn det de fleste fans tror, og jeg er positivt overrasket at man har sett såpass mange spill som vil bli stående som klassikere for sitt innovative kontrollsystem, som Zack&Wiki og No More Heroes, fra andre enn Nintendo.

 

Så det er nok ingenting å bekymre seg for framover.

Lenke til kommentar

Her er mine fem:

 

Resident Evil 4: Wii Edition. Spiller dette nesten ukentlig.

 

Resident Evil. Umbrella Chronicles - Onrails skytespill. Nettopp kjøpt det, men so far so good.

 

Super Mario Galaxy - Synes dette var litt hypet da det kom ut, men likevel et bra spill.

 

Rayman Raving Rabbids - Dette funka bra som partyspill hos meg.

 

Dragon Quest Swords: The masked Queen an the tower of mirrors - Ikke kommet ut enda, men jeg håper og tror at dette blir bra. Jeg venter forøvrig på en skikkelig god RPG til Wii.

 

Props til Niskivara for et godt innelgg. :thumbup:

 

edit: Dobbelpost i en post (!?)

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Jeg vil legge til Mario Kart Wii på listen min. Var litt skeptisk siden jeg aldri har spilt noe som helst Mario Kart før (kanskje med unntak av Wacky Wheels på PC for en evighet siden), men jeg kjøpte det i dag formiddag og har ikke gjort annet en å spille det siden. Utrolig bra spill. Litt irriterende power-up's, men utrolig bra spill likevel.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Jeg vil legge til Mario Kart Wii på listen min. Var litt skeptisk siden jeg aldri har spilt noe som helst Mario Kart før (kanskje med unntak av Wacky Wheels på PC for en evighet siden), men jeg kjøpte det i dag formiddag og har ikke gjort annet en å spille det siden. Utrolig bra spill. Litt irriterende power-up's, men utrolig bra spill likevel.

 

Slenger meg på denne jeg også!

 

Mario Kart Wii må inn på lista!

Lenke til kommentar

Nettopp bestilt meg følgende:

 

Super Smash Bros. Brawl

Super Mario Galaxy

Mario Kart Wii

DragonBall Z Budokai Tenkaichi 3

Metroid Prime 3

Soul Calibur Legends

 

Hadde det vært de første hadde jeg bytta ut DragonBall med Zelda: TP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...