Gå til innhold

5-6 Wii-spill å starte med - hva hadde du valgt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super Mario Galaxy

Mario Kart Wii

Super Smash Bros Brawl (fortsatt ikke lansert, men)

Mario Party 8

Super Paper Mario

+ diverse Virtual Console-spill... :-)

 

Har allerede Wii, men dette er spillene jeg ville kjøpt basert på mine nåværende erfaringer (og ren tipping)

Lenke til kommentar

Ingen som liker Exite Truck? Jeg synes det er genialt. Det spillet fyller en rolle som hver spillkolleksjon trenger: Det er nemlig den type spill som er lett å lære seg, knallkult å spile, som kan tas frem når som helst og kan spilles i små doser når du måtte ønske det. Dessuten blir du nesten aldri lei, du vil hele tiden prøve å bedre resultatene dine for å få en bedre belønning.

 

Muligens det spillet jeg har brukt mest tid på til Wii (ja, tilogmed mer enn Twilight Princess).

Lenke til kommentar

No More Heroes - Et must for alle fanboys. Liker du anime, wrestling, og sære filmer, må du spille dette. Stødig og godt hackslash gameplay også. Veldig veldig underholdende.

 

Zack&Wiki - Fantastisk adventurespill. Utrolig innovativt med logiske puzzles, og gode kontroller, og en god gammel-dags point&click-følelse som likevel føles helt fersk.

 

Super Mario Galaxy - Et fantastisk innovativt Mariospill, med alt man forventer fra Mario og mye mer. Totalt surrealistisk og herlig.

 

Metroid Prime 3 - Gode kontroller, godt gameplay, pent å se på. Metroid gjort om til et FPS. Den ekstreme visuelle variasjonen som man fikk i MP1, men som manglet i MP2, mangler enda mer her, men i motsettning til MP2 så er områdene så vakre at det gjør lite. De har lagt litt mer flesk på storyen, noe som ikke er helt vellykket, men som heller ikke skader spillet.

 

Resident Evil 4 - Beste versjonen av et helt utrolig fantastisk survival-action spill.

 

Og for multiplayer:

 

Resident Evil: Umbrella Chronicles - Moro skytespill i multiplayer.

 

Wario Ware - Et must for fester.

 

Wii Play - God unnskyldning til en ekstra kontroller, som kommer med spillet. Moro i multiplayer.

 

Super Mario Strikers - Veldig moro og sinnsykt fotballspill med Mariofigurer. Glimrende multiplayer.

 

Andre spill som ikke når helt opp:

 

Battalion Wars Wii - Action-strategi som er veldig godt gjennomført, men kanskje ikke for alle. For meg er det litt komplekst, siden jeg suger i strategi, men jeg har det moro likevel.

 

Kororinpa - Rull en klinkekule rundt på baner. Fantastiske kontroller, og moro i multiplayer, men kan kanskje helst kjøpes hvis du finner det billig siden det ikke har så mnye variasjon å by på.

 

Legend of Zelda: The Twilight Princess - Jeg foretrekker Gamecubeversjonen. Kamerakontroll og å slippe å riste kontrollen for å slå er for meg viktigere enn godt sikte og moro fisking. Hadde Nintendo hatt litt mer baller og ignorert klagingen etter E3 2006 så hadde Wiiversjonen vært glatt best.

 

Excite Truck - Superraskt og fengende sinnsykt bilspill. Hopp hundrevis av meter med din jeep, og boost rundt på relativt åpne og veldesignede baner. Litt kort.

 

Spill som ikke når opp men som likevel kan nytes hvis du ikke finner noe annet:

 

Godfather: Blackhand Edition - Moro slossekontroller, men selv de utallige tilleggene kan ikke skule at det var en dårlig idè å lage Gudfaren om til en GTAklone.

 

SSX: Blur - Faktisk veldig gode kontroller, men litt for komplisert med mindre man elsker snowboardspill eller SSX og er villig til å bruke utallige timer på å mestre kontrollene.

 

Elebits - Moro puzzle-FPS med gode kontroller og innovativt fysikkbasert gameplay, men lider av å være et launchspill og er ikke akkurat glattpolert.

 

Spill som jeg ikke har spillt men kan anbefale uten å blunke:

 

Okami, Fire Emblem, Pro Evolution Soccer 2008. Mario Kart Wii.

 

Spill som jeg har hørt litt godt om:

 

Medal of Honour Heroes 2(Ikke MOH: Vanguard, siden det suger). Scarface: The World is Yours.

 

Dette ble mer enn 5-6 spill, men folk har forskjellig smak. Sikkert noen jeg har glemt også.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
No More Heroes - Et must for alle fanboys. Liker du anime, wrestling, og sære filmer, må du spille dette. Stødig og godt hackslash gameplay også. Veldig veldig underholdende.

 

Zack&Wiki - Fantastisk adventurespill. Utrolig innovativt med logiske puzzles, og gode kontroller, og en god gammel-dags point&click-følelse som likevel føles helt fersk.

 

Super Mario Sunshine - Et fantastisk innovativt Mariospill, med alt man forventer fra Mario og mye mer. Totalt surrealistisk og herlig.

 

Metroid Prime 3 - Gode kontroller, godt gameplay, pent å se på. Metroid gjort om til et FPS. Den ekstreme visuelle variasjonen som man fikk i MP1, men som manglet i MP2, mangler enda mer her, men i motsettning til MP2 så er områdene så vakre at det gjør lite. De har lagt litt mer flesk på storyen, noe som ikke er helt vellykket, men som heller ikke skader spillet.

 

Resident Evil 4 - Beste versjonen av et helt utrolig fantastisk survival-action spill.

 

Og for multiplayer:

 

Resident Evil: Umbrella Chronicles - Moro skytespill i multiplayer.

 

Wario Ware - Et must for fester.

 

Wii Play - God unnskyldning til en ekstra kontroller, som kommer med spillet. Moro i multiplayer.

 

Super Mario Strikers - Veldig moro og sinnsykt fotballspill med Mariofigurer. Glimrende multiplayer.

 

Andre spill som ikke når helt opp:

 

Battalion Wars Wii - Action-strategi som er veldig godt gjennomført, men kanskje ikke for alle. For meg er det litt komplekst, siden jeg suger i strategi, men jeg har det moro likevel.

 

Kororinpa - Rull en klinkekule rundt på baner. Fantastiske kontroller, og moro i multiplayer, men kan kanskje helst kjøpes hvis du finner det billig siden det ikke har så mnye variasjon å by på.

 

Legend of Zelda: The Twilight Princess - Jeg foretrekker Gamecubeversjonen. Kamerakontroll og å slippe å riste kontrollen for å slå er for meg viktigere enn godt sikte og moro fisking. Hadde Nintendo hatt litt mer baller og ignorert klagingen etter E3 2006 så hadde Wiiversjonen vært glatt best.

 

Excite Truck - Superraskt og fengende sinnsykt bilspill. Hopp hundrevis av meter med din jeep, og boost rundt på relativt åpne og veldesignede baner. Litt kort.

 

Spill som ikke når opp men som likevel kan nytes hvis du ikke finner noe annet:

 

Godfather: Blackhand Edition - Moro slossekontroller, men selv de utallige tilleggene kan ikke skule at det var en dårlig idè å lage Gudfaren om til en GTAklone.

 

SSX: Blur - Faktisk veldig gode kontroller, men litt for komplisert med mindre man elsker snowboardspill eller SSX og er villig til å bruke utallige timer på å mestre kontrollene.

 

Elebits - Moro puzzle-FPS med gode kontroller og innovativt fysikkbasert gameplay, men lider av å være et launchspill og er ikke akkurat glattpolert.

 

Spill som jeg ikke har spillt men kan anbefale uten å blunke:

 

Okami, Fire Emblem, Pro Evolution Soccer 2008. Mario Kart Wii.

 

Spill som jeg har hørt litt godt om:

 

Medal of Honour Heroes 2(Ikke MOH: Vanguard, siden det suger). Scarface: The World is Yours.

 

Dette ble mer enn 5-6 spill, men folk har forskjellig smak. Sikkert noen jeg har glemt også.

 

Du mener vel Super Mario Galaxy der?

Lenke til kommentar

Fem, seks spill å starte med? Vanskelig valg, så dette er kun de jeg ville ha startet med og ikke en anbefaling for alle som nylig har fått Wii av logiske grunner.

 

Super Mario Galaxy ("Because you're worth it.") :p

 

Resident Evil: Umbrella Chronicles (er stor fan av Resident Evil, så vi kommer ikke utenom denne klassikeren.)

 

Bully: Scholarship Edition (overraskende bra vri på GTA og passer for stort sett alle. Litt gladvold selvsagt, men på en bra måte. Dessuten er kontrollene så perfekte at det ikke blir det samme å spille med vanlige kontroller lengre.)

 

Super Paper Mario (morsomte spill siden Day Of The Tentacle. Siste verden trekker betraktelig ned, men resten av spillet er så morsomt at det helt klart er verdt pengene selv om du aldri gidder fullføre det.)

 

SSX Blur: Slalombiten og mangelen på stemmer i løpene (tenk SSX3) ødelegger nesten hele opplevelsen, men resten av spillet er så bra at det blir verdt det. Har for øvrig aldri hatt problemer med kontrollene i det hele tatt. Tvert imot elsker jeg dem da de er så latterlig enkle å lære seg, men vanskelig å mestre.

 

Guitar Hero III: Ja, du får det på andre konsoller og PC, men for oss som ikke har de andre systemene er dette et must. Jeg har PC, men foretrekker GH på Wii.

 

Resident Evil 4: Misliker sterkt at de kalte det "Resident Evil" da det ikke har noe som helst med resten av serien å gjøre, men klarer ikke helt å hate det heller da det er et meget bra spill i seg selv. Et spill jeg elsker å hate eller hater å elske, avhengig av humør.

 

 

Spill til GameCube: (for oss som aldri hadde den konsollen)

 

Super Mario Sunshine: Ja, Sunshine. Når ikke Super Mario 64 og Super Mario Galaxy opp til knærne engang om vi sammenligner dem direkte da dette er ganske forskjellig fra dem, men lar du Sunshine være Sunshine er det faktisk ganske bra.

 

Resident Evil Remake: Hater Crimson Head zombiene, men ellers er et perfekt spill blitt hakket bedre.

 

Resident Evil Zero: Kom eksklusivt til GameCube, så liker du RE og aldri har spilt dette før har du ingen unnskyldninger nå lengre. Et av de beste i serien.

 

Super Smash Bros Melee: Det er ennå en stund til Brawl, så hvorfor ikke varme opp litt med denne?

Lenke til kommentar

Super Mario Galaxy

Zelda

No More Heroes

Mario Kart Wii

Metroid Prime 3

 

Dersom du har venner:

Mario Party!

 

Egentlig mario Party som har blitt spilt mest her den siste tiden, da jeg har vært opptatt med Lost Odyssey når jeg er alene..

og, Mario Party er ett glimrende vors spill.. :) Mange drikkepauser, og god stemning.. :)

Lenke til kommentar
Du mener vel Super Mario Galaxy der?

Hehe, det er ikke lett å få en klapp på skulderen her. Han skriver det lengste og kanskje mest hjelpsomme innlegget i tråden, men det gjelder å finne den ene feilen han gjorde. :p

Men det var litt av en blødme å skrive. :blush:

 

Og det var ikke eneste feilen heller. Så at jeg skrev "mnye" istedet for "mye". :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...