Gå til innhold

Liten og stille, men god kjøler til E8400

Duckhunter

Anbefalte innlegg

Skal om en mnd bestille følgende ting:

-E8400

-Abit IX38 QuadGT

-4 GB RAM (1x4)

Da jeg har tenkt å klokke CPU en del, så er jeg ute etter som trådtittelen sier, en liten og stille, men god kjøler. Også viktig at den har viftestyring via hovedkort :)

Og da er det primært personer med nevnte hovedkort jeg vil ha svar hos, da jeg regner med at disse har erfaringer i forhold til kjølere og HK :)

Problemet mitt er at kabinettet er ikke av største type og heter (sån ca.) Cooler Master Caveliar 3.

Min nåværende vifte er en Artic Cooler Freezer 64, denne er ca. 12 cm høy, og har fortsatt noen cm klaring til viften i sidedør!

Så hadde blitt glad for en anbefaling av en kjøler som passer til kabinettet, men også har god klaring i forhold til hovedkortet.

Beklager en noe lang og kronglete forklaring, men vil ikke kjøpe en kjøler for så å finne ut at den ikke passer... :)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermalright Ultra 120 Extreme virker jo ekstremt bra :)

Ser den har fått en knalltest hos www.frostytech.com.

Eneste bekymringen er høyden som er på 16 cm, så må nesten prøve å få tatt en nøyaktig måling før jeg går til innkjøp av denne, men er i alle fall lagt til i aktuell-listen min ;)

Var jo muligens litt dyr også da, med vifte og frakt nærmer jo prisen seg 700 kr... men virker jo som den er verdt det da :)

Noen som har tips om gode kjølere som ikke er høyere enn 14 cm?

Lenke til kommentar

Bare en siste ting nå ;)

Thermalright Ultima-90... er den noe å satse på.

Den passer jo bra mtp høyde som er 14cm, og får også strålende kritikk på www.frostytech.com.

En ting til, i prisguden heter den Ultima, mens på www.frostytech.com heter den Ultra... er dette to forskjellige modeller, eller bare dårlig arbeid av prisguden?

Hvilken 92mm vifte er å anbefale med denne?

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Takk for råd, men ble en Termalright Ultima-90 med en papst 92mm vifte:-)

Kjøpte den allerede nå da jeg trodde jeg kunne bruke den på s939, men den gang ei, så nå får jeg bare la den ligge her i 3-4 uker til jeg får nykomponentene:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...