Benjamin Alexander Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg fikk et KOSS Porta-Pro-headset til jul, og på et eller annet vis greide jeg å gå på et dørhåndtak slik at ledningen på venstre øreklokke ble revet ut. Har jeg noen rettigheter? Jeg ødela det jo selv.. eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Selvforskyldte skader som dette dekkes selvsagt ikke av hverken reklamasjon eller garanti - kjøp nye. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg ville prøvd å levere de inn. Etter min erfaring er Koss svært greie på dette området. Frode Lenke til kommentar
Prips Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Koss har lifstids garanti på elementene, men når ledningen blir røsket ut så er det ikke en garanti sak. Det er imidlertid en smal sak å reparere dem. Det er bare å lodde ledningen på igien Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Eg tvilar sterkt på at butikken vil ta inn settet. Det er jo snakk om sjølvforskyldt skade, som kun dekkes av ein eventuell forsikring, noko dei færraste har på sånt utstyr. Om du har kunnskapen og utstyret til å lodde ledningen på igjen kan det gå bra, har sjølv gjort det ein gang. Skal du derimot kjøpe nytt kan du med fordel droppe Koss og heller kjøpe Sennheiser eller AKG, PortaPro har veldig mange sett som blir ubrukelege på grunn av dårleg kontakt i pluggen. Dei har heller ikkje så god lyd som populariteten skulle tilsei. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg ville prøvd å levere de inn. Etter min erfaring er Koss svært greie på dette området. Frode Jeg kan bare gjenta meg selv. Frode Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, men du leverer det vel inn til butikken, ikkje direkte til Koss? Sjølvsagt, om butikken sender dei inn så kan det gå bra, men hadde eg jobba i butikk og fått eit sånt sett på disken hadde eg ikkje tatt det inn. Med mindre Koss har sagt at dei aksepterer sånne saker for å halde på kundane. Men for all del, er jo ikkje noko i veien for å prøve, kan ikkje skade. Lenke til kommentar
Prips Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Utklipp fra Koss's hjemmeside. Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt. Garantien gjelder kun for privatpersoner. Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere. Garantien dekker: • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer Lenke til kommentar
fhl Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg snakker av praktisk erfaring. Frode Lenke til kommentar
Sawhill Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Må si meg enig med fhl. Prøv å lever de inn du. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har selv levert flere par med Koss inn av utallige grunner og fått nye på stedet hver gang. Dette gjelder også den feilen trådstarter lurer på. Så det er nok en forskjell i hvor bøyelige kjedene er på dette. Man taper i hvert fall ikke noe på å gå innom og spørre om nye. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 jeg sier som fhl bare lever de inn du trenger jo ikke si hva som har skjedd vis de ikke spør. Har gjort det før og det var uten kvitering Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg kjøpte meg et nytt. Orket ikke å levere det gamle inn igjen. Det nye ble defekt etter 9 måneder. Prøvde å levere det inn uten kvittering. Virket ikke. Nå sitter jeg igjen med 2 defekte koss og beveger meg stille over til et annet merke. Way to go, Koss! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 "Way to go, Koss!" ------------------------------- Jepp,det er Koss sin skyld at du ødelegger ditt eget headset...Latterlig... Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Min erfaring er at Koss har en meget fleksibel og bra livstidsgaranti. Når det gjelder lyden, så er det etter min mening ikke noe som slår PortaPro på lyd i samme prisklasse til bruk på MP3 spillere eller annet bærbart utstyr. Lettdrevne og lyd som er "farget" akkurat passe til populær-musikk. Om man skal sitte hjemme i stua og høre på ukomprimert musikk, så er selvfølgelig andre modeller fra Koss eller andre merker mye bedre. En annen ting: Har ledningen røket så får man IKKE loddet den på igjen. Da må den i tilfelle ha røket rett av på loddepunktene uten noen for for annen skade. Lednigene er nemlig ikke fortinnet andre plasser enn på enden. Men spør du butikken eller importøren fint om de kan skaffe en ny ledning til veie, gjør de sikkert det. Da er det en enkel sak å fikse om du har loddebolt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg kjøpte meg et nytt. Orket ikke å levere det gamle inn igjen.Det nye ble defekt etter 9 måneder. Prøvde å levere det inn uten kvittering. Virket ikke. Nå sitter jeg igjen med 2 defekte koss og beveger meg stille over til et annet merke. Way to go, Koss! Det er Koss sin feil at du ødelegger ett par hodetelefoner, og ikke tar vare på kvitteringen til det andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå