Arne Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei! Eg lurte på korleis eg kunne få til å skrive noko i output-streamen med farge? Eg skal nemleg lage memory, og det fint om eg kan bruke ulike fargar. FOrresten, finst det ein måte å oppdatere den teksten som allereie er sendt til kommando-vindauga? Slik at det oppdaterar seg, i staden for at det kjem tusenvis av spelebrett nedover i vindauga? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Begge deler er operativsystem avhengig. I Windows får du nesten kikke på WriteConsoleOutput som tilfeldigvis er løsningen på begge problemene. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Skal ta ein kikk på det, ja, takk skal du ha. Finst det ikkje eit nedlastbart libary som eg kan bruke som går over fleire OS? Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Eller du kan bruker ansi-koder. #include <stdio.h> int main() { printf("\33[31mdette er roedt \33[32mog dette er groent"); } http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_escape_code Nå klarer jeg ikke å skrive de her da i koden over pga forumet. Endret 23. april 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
ratata Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) fargar kan vel og ordnast med Qt (som ivertfall finst til både linux og windows)... hugsar eg ikkje feil så kan ein bruke html tags elns edit: men det gjeld vel helst gui Endret 24. april 2008 av ratata Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Eller du kan bruker ansi-koder. #include <stdio.h> int main() { printf("\33[31mdette er roedt \33[32mog dette er groent"); } http://en.wikipedia.org/wiki/ANSI_escape_code Nå klarer jeg ikke å skrive de her da i koden over pga forumet. ...som ikke fungerer i Windows sin konsoll, vel å merke. Jeg har allerede hjulpet Arne over IRC, så problemet er løst. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hei! Eg lurte på korleis eg kunne få til å skrive noko i output-streamen med farge? Eg skal nemleg lage memory, og det fint om eg kan bruke ulike fargar. FOrresten, finst det ein måte å oppdatere den teksten som allereie er sendt til kommando-vindauga? Slik at det oppdaterar seg, i staden for at det kjem tusenvis av spelebrett nedover i vindauga? Du kan faktisk bruke ANSI-koder, men kun ved hjelp av et eksternt program (at ikke window's konsoll støtter dette er meg ubegripelig). ANSICON Står noen ANSI-koder i readme-fila og bruksmåte. Det jeg ikke får til, er å kjøre en ny cmd.exe som bruker ANSICON av seg selv, derimot fungerer det å kjøre "ANSICON program.exe" i cmd. Dersom program.exe bruker ANSI koder selvsagt. Fordelen er at det fungerer i linux også, men da slipper du selvsagt å kjøre noen ANSICON. Er forøvrig ganske nybegynner i C++ selv, og kunne være interessert i løsningen THROBiX gav deg. Syns det er litt tungvint å skulle bruke "ANSICON program.exe" hele tiden, men det fungerer jo hvis man må ha farge på teksten. Ellers har jeg funnet Ansiplus og http://www.nthelp.com/40/ansiNT.htm. Sistnevnte har jeg ikke fått til, og det første husker jeg ikke, da det det er en stund siden sist jeg prøvde meg på C++ (lang pause siden sist:p) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå