Gå til innhold

Enkelt output med farge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg lurte på korleis eg kunne få til å skrive noko i output-streamen med farge? Eg skal nemleg lage memory, og det fint om eg kan bruke ulike fargar. FOrresten, finst det ein måte å oppdatere den teksten som allereie er sendt til kommando-vindauga? Slik at det oppdaterar seg, i staden for at det kjem tusenvis av spelebrett nedover i vindauga?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hei!

Eg lurte på korleis eg kunne få til å skrive noko i output-streamen med farge? Eg skal nemleg lage memory, og det fint om eg kan bruke ulike fargar. FOrresten, finst det ein måte å oppdatere den teksten som allereie er sendt til kommando-vindauga? Slik at det oppdaterar seg, i staden for at det kjem tusenvis av spelebrett nedover i vindauga?

Du kan faktisk bruke ANSI-koder, men kun ved hjelp av et eksternt program (at ikke window's konsoll støtter dette er meg ubegripelig).

ANSICON

Står noen ANSI-koder i readme-fila og bruksmåte. Det jeg ikke får til, er å kjøre en ny cmd.exe som bruker ANSICON av seg selv, derimot fungerer det å kjøre "ANSICON program.exe" i cmd. Dersom program.exe bruker ANSI koder selvsagt.

Fordelen er at det fungerer i linux også, men da slipper du selvsagt å kjøre noen ANSICON.

Er forøvrig ganske nybegynner i C++ selv, og kunne være interessert i løsningen THROBiX gav deg. Syns det er litt tungvint å skulle bruke "ANSICON program.exe" hele tiden, men det fungerer jo hvis man må ha farge på teksten.

Ellers har jeg funnet Ansiplus og http://www.nthelp.com/40/ansiNT.htm. Sistnevnte har jeg ikke fått til, og det første husker jeg ikke, da det det er en stund siden sist jeg prøvde meg på C++ (lang pause siden sist:p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...