Rusma Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hvordan lager jeg et passord (eller flere) som er enkelt å huske, ikke så langt men samtidig veldig sikkert? Jeg tenker primært på passord for root og ""nest"-root" på ulike maskiner jeg eier. Jeg synes det er veldig vanskelig å tenke ut et bra passord, og det kunne vært fint med litt tips (evt. en tutorial). Nå bruker jeg bare en håndfull passord omhverandre jeg har funnet på de siste 4-5 årene. Jeg vet ihvertfall at root-passord og slikt bør skiftes gjevnlig hvis det er noe viktig som ligger på maskinen (eller om den har en rask internett-tilkobling). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker kun sånne automatisk genererte passord som jeg fikk med de gamle oppringte internettabonnementene jeg hadde i gamle dager. Det er typisk vis 6 eller 8 tall eller bokstaver som er plukket ut helt tilfeldig. Med litt pugging kan du fint huske 2-3 forskjellige passord av denne typen. PS. Flytter tråden din til en mer egnet kategori siden spørsmålet ikke omhandler BSD/Unix direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå