Dithlef Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Datamaskinen restarter seg selv under bruk, og når den prøver å starte opp igjen kommer den bare til windows loading skjermen. Datan er nokså ny(ca 8mnd). Hva kan være årsaken? Endret 23. april 2008 av Dithlef Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ingen her på forumet er synske. For å hjelpe trenger vi informasjon. Kan du beskrive datamaskinen (detaljert hva den består av) inklusive operativsystem og antivirusprogram. Har dette skjedd plutsellig eller er detter at det er gjort endringer med maskinen, evt etter å ha installert programmer e.l. på maskinen. Lenke til kommentar
Dithlef Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Intel Core 2 Duo E4500,1024MB, GeForce 8500GT, 320GB, PC5300 DDR2 1024MBKit w/two matched Value Select 512MB. Bruker Xp og det har skjedd uten at noe nytt har blitt instalert. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Det er kanskje på tide å åpne den og ta ut den digre hybelkaninen på prosservifta? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har du antivirusprogram installert? Hvis du har vært på internett uten det kan maskinen være smittet av virus. Men først kan du sjekke om maskinen er full av støv. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Sjekk om den lagrer noen minidump filer til c:\windows\minidump Lenke til kommentar
Dithlef Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Sjekk om den lagrer noen minidump filer til c:\windows\minidump Den lagrer minidump filer. Har du antivirusprogram installert?Hvis du har vært på internett uten det kan maskinen være smittet av virus. Men først kan du sjekke om maskinen er full av støv. Har avg instalert. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Minidump filer kan feilsøkes for å finne ut eksakt hva som er problemet. Sjekk forresten datoen på disse for å sjekke om de er opprettet nylig. Du finner guide ovenfor i min guide Hvordan DU kan feilsøke Windows for informasjon over hvordan man kan feilsøke disse minidump filene. Lenke til kommentar
Dithlef Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Det var enn del støv i maskinen. Så jeg får se omproblemet er borte nå. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Dithlef Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Maskinen har nå blitt verre. Den slår seg av etter 5 min ca og den vil ikke starte igjen. Men vis jeg lar den stå litt før jeg prøve igjen, så starter den. Men problemet begynner da forfra. Noe som har vært borti noe lignede? evt annar va feil kan være Maskinen har nå blitt verre. Den slår seg av etter 5 min ca og den vil ikke starte igjen. Men vis jeg lar den stå litt før jeg prøve igjen, så starter den. Men problemet begynner da forfra. Noe som har vært borti noe lignede? evt aner va feil kan være Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det høres da mistenkelig ut som den overopphetes. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) har du overclocket cpu? isåfall kan det være tegn på for lav/høy vcore. last ned coretemp og akiver templogging :-) EDIT: kan også være feil på minnebrikker! last ned memtest86+ fra www.memtest.org Så neste gang du legger deg, t.d. i natt, setter du den på. Endret 24. april 2008 av DaButcher Lenke til kommentar
Entim Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Går prossesorvifta?, kan hende du fikk en ledning imellom etter støvrengjøring Lenke til kommentar
Dithlef Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Går prossesorvifta?, kan hende du fikk en ledning imellom etter støvrengjøring Prossesorvifta går. har du overclocket cpu? isåfall kan det være tegn på for lav/høy vcore.last ned coretemp og akiver templogging :-) EDIT: kan også være feil på minnebrikker! last ned memtest86+ fra www.memtest.org Så neste gang du legger deg, t.d. i natt, setter du den på. Jeg har ikke overclocket cpu. Ska teste minnebrikkene i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå