vargaz Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har heller aldri påstått at asus er best på alt, mitt påeng er at Asus p5k er et godt valg, om man skal kjøpe et rimlig hovedkort. Dette kortet ble vel laster på rundt 1300kr, altså ikke som de billigstekortene, men det har vært på markedet en stund nå og synker selvsagt som alt annet i pris. Kan ikke si at biosen er spesielt strippet og den passive kjølingen som er på hovedkortet er GOD. Hvilke muligheter i bios har du på Gigabyte G31 micro ATX som du mener at du ikke har på Asus p5k ? Jeg klarer i alle fall ikke å se hva som mangler. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg snakker nå om det kortet som heter Asus P5K som koster i underkant av 700 kroner - mangler i bios på det blir for mye å liste opp, men hovedproblemet er at det kun har en trefaset strømregulering (vrm) med Kina kondesatorer, fasene i vrm systemet er med på å jevne ut og "rense" speningen prosessoren skal ha, jo flere faser du har jo mer blir jobben spredd utover flere mosfets, som igjen gir lavere temperatur og mindre risiko for overoppheting. Ved overklokking av en Quad blir dette belastet skikkelig. Abit iP35-E har solide Japanproduserte kondesatorer og 4 faser. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...97;c:36123;r:pg Endret 23. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå