killmeister Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg holder på med en oppgave som skal presenteres i et linjediagram. Kurven er bassert på målinger jeg har gjort. Denne kurven skal stige bratt til og begynne med, før den "flater" ut. Det jeg lurer på er om det er mulig på den horisontale akseetikettlinja og få den til å representere reelle verdier, med hensyn til y aksen. kort fortalt vil det si at: fra 0.00 til 0.1 er "lengden" mellom disse målepuntene 1/10del av 1-til 2. jeg har målinger på : 0.00, 0.10, 0.20, 0,30 osv. til 1.0 Da blir det 1.0, 1.5, 2.0, 2.5, før det tilslutt blir 3.0, 4.0, 5.0, 6.0. Det som nå skjer er at "lengden" grafen stiger over blir lik i alle punktene, slik at den ser flatere ut en det den i virkeligheten er. Vet det går ann og bare bruke noen av de første målingene, men da forsvinner mye av nøyaktigheten... takker for alle innspill!!! Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Du har for få verdier men du kan jo prøve å formatere serien med "Smoothed line". Høyreklikk på serien og velg "formater dataserie". Velg "Line style" og "Smoothed line" Lenke til kommentar
killmeister Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Har prøvd, men det blir litt "skarpe kanter" i forhold til antall målinger vi har tilgjengelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå