Bender The First Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hvilket hoved kort burde jeg velge: Abit KD7-S har jeg prøvd men måtte jeg sende tilbake fordi den takla ikke 333FSB'en på 2600+'en min Asus A7N8X Deluxe/GD EPoX EP-8RGA+ Hvis det er noen som har peiling eller har prøvd noen av dem hadde det vert fint om dere kunne dele deres erfaringer med meg. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 epox uten tvil! Kongekort, hvis du skal overklokke da, og ikke trenger alle de "fancy" greiene som asus kortet har. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kommer an på hva du synes er best! ASUS er klart best etter mitt syn! Har bestilt et av de, men det går jo så lang tid før de får de inn igjen! Mener Epox kortet mangler RAID, noe som ASUS kortet har, bare på S-ATA, men det er jo fremtiden, så det er jo ikke så dumt! ASUS kortet er iallfall mest stabilt! Skal være like stabilt som et intel system har jeg hørt! Og da er det jo ikke noe fordel med intel lenger! Kjøp ASUS! Ikke det jeg har hatt EPoX før jeg, og var godt fornøyd med det, men ASUS har jeg nå, og det er en helt annen verden! -Chief- Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vel...hvis jeg skal trekke noen forhastede koklusjoner ut fra denne overklokkings databasen:http://www.vr-zone.com/guides/AMD/TBred/, må jeg nok innrømme at jeg tror Epox 8RDA er et bedre til overklokking. Har selv kjørt mitt asus kort stablt med en fsb på 195, prøvde på 200 mhz, men da ville den ikke fullføre 3dmark.[/url] Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Så klart er du en overklokker er EPoX det naturlige valget, men om det ikke er det viktigeste! Så ville jeg valgt ASUS, da det er mest stabilt, og er ellers best utrustet. -Chief- Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ASUS er klart best etter mitt syn! Har bestilt et av de, men det går jo så lang tid før de får de inn igjen! ASUS kortet er iallfall mest stabilt! Skal være like stabilt som et intel system har jeg hørt! Og da er det jo ikke noe fordel med intel lenger! Kjøp ASUS! Ikke det jeg har hatt EPoX før jeg, og var godt fornøyd med det, men ASUS har jeg nå, og det er en helt annen verden! -Chief- Det der er seriøst det dummeste jeg noen gang har hørt. Har du ikke noe klokt og si, hvorfor bare ikke holde kjeft ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Det der er seriøst det dummeste jeg noen gang har hørt. Har du ikke noe klokt og si, hvorfor bare ikke holde kjeft ? velformulert Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ASUS er klart best etter mitt syn! Har bestilt et av de, men det går jo så lang tid før de får de inn igjen! ASUS kortet er iallfall mest stabilt! Skal være like stabilt som et intel system har jeg hørt! Og da er det jo ikke noe fordel med intel lenger! Kjøp ASUS! Ikke det jeg har hatt EPoX før jeg, og var godt fornøyd med det, men ASUS har jeg nå, og det er en helt annen verden! -Chief- Det der er seriøst det dummeste jeg noen gang har hørt. Har du ikke noe klokt og si, hvorfor bare ikke holde kjeft ? Ja for det der var klokt det! Du er vel en av de som sverger til intel uten å vite hvorfor! Ligger vel å pisser i senga om natta bare fordi AMD begynner å ta inn en etter en av ulempene de tidligere hadde, som altfor varm, ustabil, lav ytelse! Er det ikke litt rart at en CPU som kjører en FrontSide Bus på 333MHz og har en klokkefrekvens på 2.167GHz yter like bra som en stakkarslig intel CPU med HyperThreading og nesten 1 GHz høyere freq, og 200MHz høyrere FSB hastighet. Det er ikke noe fordel med intel lenger! Folk overklokker en 1,73GHz AMD XP2100+ til å kjøre 3.3 GHz, nesten det dobbelte! Så hva er da intel annet en en resirkulert lada. Sånne folk som du gjør meg så kvalm at jeg får lyst til å spy på tastaturet. Vedder på du er en lite dott som ikke en gang har fått pels på røret, og som griner om natta fordi du ikke har fått deg ny PC av morra di til bursdagen! Har du ikke noe mer saklig å komme med enn det der så bør du bare legge deg! Jeg kan også være stor i kjeften. -Chief- Lenke til kommentar
xstian Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Fins det noen som selger Servere med amd inni? Lenke til kommentar
Saruman!!! Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ASUS er klart best etter mitt syn! Har bestilt et av de, men det går jo så lang tid før de får de inn igjen! ASUS kortet er iallfall mest stabilt! Skal være like stabilt som et intel system har jeg hørt! Og da er det jo ikke noe fordel med intel lenger! Kjøp ASUS! Ikke det jeg har hatt EPoX før jeg, og var godt fornøyd med det, men ASUS har jeg nå, og det er en helt annen verden! -Chief- Det der er seriøst det dummeste jeg noen gang har hørt. Har du ikke noe klokt og si, hvorfor bare ikke holde kjeft ? Ja, da er dere igang igjen. Hva med å holde et viss standard på innleggene og godta at vi har forskjellige meninger. Det kan ihvertfall diskuteres sakelig. Slik som en her på forumet rett som det er skriver; "Asus=anus". Lavmål på sitt "beste". Og du, "akzj0n", du kan jaggu meg ikke ha hørt mye i denne verden. Komme med en slik uttalelse etter at en har kommet med en sakelig og grei uttalelse om noe han har opplevd selv. Kanskje du skal holde kjeft?? Og til "Bender the First": Skal du overklokke er EPOX vistnok best, jeg valgte ASUS Deluxe-kortet fordi jeg ikke er noen EKSTREM overklokker (husk at det også er andre hardware i PC'n som må takle overklokking, ikke bare HK) + at kortet har firewire, DD-lyd, to stk LAN, RAID. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Saruman!!!! Helt enig! Jeg ble bare litt provosert av det tåpelige innlegget til akzj0n! Så jeg beklager om noen følte seg støtt av mitt forige innlegg! Det var ment som personlig hets mot akzj0n og ingen andre! -Chief- Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Fins det noen som selger Servere med amd inni? http://www.quad.no Se øverst til venstre på menyen Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Ser flere her som egentlig skulle holdt kjeft. 8) Men av hovedkort så kommer det helt ann på hva du trenger og bruksområdet. Som folk sier, Epox for overklokking og Asus hvis du har lyst på alt stæsjet som følger med der. Så følg hjertet og la lommeboka være det siste loddet på vekta. :wink: Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Er du avhengig av SerialATA og to LAN-porter, gå for ASUS. Vil du kjøre syke FSB-hastigheter og ha et overklokkingskort, ta EPoX kortet. har 8RDA+ selv, kjører 220MHz fsb Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Chief! Du har den største ansamlingen av utropstegn jeg har sett siden studentavisa på NITH i '01! Det er slitsomt! Kan du ikke bruke punktum?! Det bedrer flyten i innleggene dine veldig! Herre min hatt!! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 knatten: hva med å faktisk si noe som har med innlegget å gjøre.. sånn som du kommenterer der er myyyye mere irriterendes. jeg skal selv kjøpe asus kortet fordi jeg liker å ha dingsebomser som s-ata dual lan etc har ikke personlige erfaringer med epox kortet men som mange sier er de mester kort for oc. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 fant en liten URL her: http://www.8rdafaq.com/qanda.htm Står hvorfor velge EPoX 8RDA+ foran ASUS A7N8X, Abit NF7 og noen andre kort. Ta det med en klype salt om dere vil. Jeg tror på det Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 The Asus boards have great features and reasonable pricing, but it comes down to one thing - quality. Asus has never been known for quality in general. If you take a look at the major motherboard forums you see more asus problem threads then anything lately. Many users attribute this to the high volume of Asus boards sold, but the fact is that there are too many recurring problems popping up with them. samtidig sier folk at asus er et av de merkene som får mest skryt her på forumet.. hehe.. noen er ikke enige.. jeg har aldri hatt problemmer med asus. har en kamerat med lydkort, skjermkort og brenner(litt usikker på den siste) aldri problemer.. hadde asus hk før.,.. var et koselig kort det Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dr3as: Beklager utbruddet, jeg bare ble irritert over dårlig og slitsom norsk. For å være litt mer saklig: Asuskortet har fått gode kritikker "overalt", både her, i PCWorld og på mange andre både norske og utenlandske sider. Personlig har jeg også god erfaring med Asus, og kommer selv til å kjøpe et A7N8X i løpet av noen uker. Men som de andre sier her også, disse kortene er har såpass forskjellige egenskaper at det vanskelig å anbefale et av dem uten å vite mer om hva det skal brukes til. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Chief! Du har den største ansamlingen av utropstegn jeg har sett siden studentavisa på NITH i '01! Det er slitsomt! Kan du ikke bruke punktum?! Det bedrer flyten i innleggene dine veldig! Herre min hatt!! Jeg er klar over det. Jeg har bare en uvane der, men det ser jo for så vidt ut som om du har samme uvane! Hehe. Skal se om jeg kan få punktumert det av meg. For å si noe saklig. ASUS er for en som vil ha stabilt system, med bra ytelse og mye diskplass og båndbredde mot nettverket. EPoX er for den som vil ha sinsyk overklokking og da en himmels ytelse. Det krever da selvsagt sitt av kjøling, men men. -Chief- [/b] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå