oRGAN2k Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Ser jeg har postet den i feil forum, kan noen flytte den til sff/barebone delen for meg? =) Hei Jeg planlegger å kjøpe meg en såkalt HTPC. Den skal brukes til følgende: Filmer (skal vises på tv med full hd) og litt spill. Jeg vil bare at maskinen skal kunne kjøre de fleste spill uten at systemet lagger, ikke nødvendig med utrolig bra grafikk modus etc. Det er også et poeng at maskinen bør være stillegående. Håper noen kan hjelpe meg, da jeg er litt grønn. Jeg har funnet fram følgende: Kabinett: Sharkoon Home Digital HD-3 Hovedkort: Abit IP35 Valget av hovedkort er et tilfeldig valg, da jeg ikke vet stort om det. kom gjerne med andre forslag og evt hvorfor. eneste krav er at det passer til ATX kabinett (som det over) Skjermkort:PowerColor Radeon HD 2600 XT 512 MB GDDR3 Også et relativt tilfeldig valg. Ville ha et kort med HDMI og DX10 støtte Minne: Kingston ValueRAM DDR2-667 2GB Kan noen forklare meg hva som er vitsen med høyere frekvens på ram? Hva vil det ha å si for meg som bruker? Prosessor:Intel Core 2 Quad Q6600 Lurer på om det er for mye? Gir den kanskje mye varme og trenger mye kjøling? evt trenger jeg noen vifte? Plate lager: Western Digital Caviar GP 1 TB Blu-ray brenner: LiteOn LH-2B1S Hva betyr det at den ikke støtter å skrive på BD-ROM SL og DL ? er dette viktig for meg? den støtter BD-R og BD-RE, men det er bare SL. Er det evt noen komponenter jeg har glemt? Håper noen kan hjelpe meg litt her.. Lars Endret 23. april 2008 av oRGAN2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå