Gå til innhold

prosjekt: koffert 360

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til og lane med xboxen min og derfor tenkte jeg hvorfor ikke lage en portable enhet med skjerm? men jeg ville ikke ødelegge xboxen (tilfelle rrod eller andre garantisaker) derfor tenkte jeg og bygge alt i en koffert med en mulighet for og ta xbox en ut.

jeg tenkte skulle skru opp en skjerm i lokket og vifter nede bak xboxen, skal også skjere ut slik at xbox cd stasjonen stikker ut(tatt av dekslet foran på xboxen) tenkte også og bygge in wifi. Det kommer til og være en strømforgrener som skjermen, høytalere, xboxen og viftene skal være koblet i, sånn at det blir et plugg&play system(en stømkabel i veggen og alt er koblet til og klart, og det skal ikke se stygdt ut så derfor skal jeg ha en plate eller noe over xboxen og alle kablene, kansje jeg setter et tastatur der, får se ossen det blir dere kan gjerne komme med forslag.

kofferten: kofferten.jpg

prøve passing:DSC00446.jpg

som dere ser passer xboxen og strøm tinga i kofferten, trenger bare skjerm og vifter xD

*edit* legg igjen en komentar da vel

*reopened :p*

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

08.nov.08

jeg har testet litt i dag med varme og begynner og lure på hvorfor alle sier at det kommer til og bli altfor varmt osv, xbox'n sto 4 timer i kofferten med strømforyninga rett bak (5-7cm fra viftene til xboxen) uten ekstra vifte hjelp bare de to til xboxen :) den ble ikke overopphetet eller noe men skrudde den av pga gadd ikke teste mer :p jeg har bestilt skjermen og håper den kommer til uka :D (jeg fikk den siste de hadde på lager) jeg har finni ut ossen jeg kan få vifter i kofferten :D jeg tenker jeg kjøper en slik den har ca 220v inn og den har 4 vifter :p som jeg kan bruke :D men venter med bestillingen av den til etter jeg har fått skjermen :D

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

fikk skjermen i dag og har testet den litt med spill og film, den funker bra og jeg kommer til og bruke den :p, den er derimot litt for brei så jeg må nokk endre litt på ramma til kofferten, jeg har også funnet ut at jeg skal ha høytalere i kofferten man må jo ha lyd:P, jeg kommer til og bruke noen dell pc høytalere jeg fikk med en pc engang i tida :p det er ikke de beste høytalerne men de lager mer lyd en dvd drevet iverftall:P tenker jeg kommer til og ha wifi antenne i topp/lokk delen (har faktisk kjøpt MS wifi adapteret), jeg skal ha fire(4) vifter i kofferten 2 av de skal brukes som en kanal, (1 vifte som suger inn foran og forbi vifte utgangene til 360 og strømforsyninga) og de 2 andre skal suge lufta opp, de skal plasseres rett ved vifte utgangen til 360 :p så trur det blir grei luft flyt, skal også prøve og få en usb hub inni der :p som kobles i utgangen bak som jeg så kobler wifi til da har jeg tre utganger igjen(4p usb hub) som jeg trur jeg skal lage hull til foran, altid kjekt og ha usb plugger:P men lite penger nå så må snakke med sponsoren min først (pappa :p) kommer en oppdatering snart :p

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

i dag har jeg prøvd meg fram lit med skjermen osv jeg hadde et problem med skjermen og det var at ramma var for tykk men jeg har tatt av rammen og tenker jeg lager en plate til og ha foran :p

IMG_0564.jpg

her ser dere prøve testing av skjermen og en av de to høytalerne :D

skal prøve og få laget en plate som holder dette fast som jeg skrur fast i kofferten :p

nå må jeg bare få bestil den vifte greia (230v med 4 vifter thingey)

så kan jeg starte og montere the stuff :p

edit: KOMENTARER :p

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...