martnyg Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei, jeg har nettopp kjøpt en ny datamaskin fra Komplett.no, og etter at alt er koblet inn å startet opp kommer det ikke opp noe skjermbilde. Den lager heller ikke noen lyd (pipelyd) ved oppstart. Hardware: - Sapphire Radeon 2900 Pro - Kingston 4GB PC 6400 (2 stk. 2GB-brikker) - Core 2 Duo LG755 E4506 2.2GHz - MSI P35 Neo motherboard - Samsung 320GB 16MB Cache - Samsund DVD-brenner Hva kan være årsaken? Og på hvilke måter kan jeg finne hvilke komponenter som er DOA uten å ha en andre stasjonære å teste de på? Takker for alle svar! :-) Mvh, Martnyg. Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Kan være at du ikke har koblet i ekstra strøm til skjermkortet vist det trengs, er ikke sikkert. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Begynner vifte å spinne opp eller den helt død? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Alt er plugget i, som 4 evt. 8-pin strøm til CPU? Lenke til kommentar
martnyg Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Begynner vifte å spinne opp eller den helt død? Når jeg slår den på, virker alt som det skal virke, i 3 sec. Maskinen stopper der, viftene går, men det kommer ingen pipelyd. HAr også ingen kontakt med skjerm. Prøvde å bytte skjermkort, men ingen kontakt der heller. Kan det være CPU som er DOA? Isåfall, hvordan kan jeg få testet dette? Ja, alt er koblet opp slik det skal være. MVH Martnyg Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Sjekk om minne-modulene er satt inn i riktige slots. Står en oversikt i manualen som følger med hovedkortet. Lenke til kommentar
martnyg Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Sjekk om minne-modulene er satt inn i riktige slots.Står en oversikt i manualen som følger med hovedkortet. Såvidt som jeg husker, så har vi sjekket det også. Noe annet vi kan sjekke som kan vise hva som er feil? Lenke til kommentar
Myron Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har du husket å resette CMOS? Hvis ikke, så sjekk manualen til HK'et hvordan det gjøres, og prøv igjen. Det innebærer ofte å ta ut batteri og/eller flytte en jumper. Hvis ikke det hjelper, kan du prøve å starte opp med bare en minnebrikke i PC-en... Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå