Straydog Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Veit ikke helt om dette var riktig posta, men jeg lurer bare på hvilke forskjeller man vil få dersom man bruker S-video-utgangen på skjermkortet for å få bilde ut på TVn, enn å bruke Compisite-utgangen. Har problemer med å få ordentlig bilde på TVn min dersom jeg benytter S-videoen; Dersom jeg benytter Scart-input A på TVn får jeg svart/hvitt bilde, og dersom jeg benytter Scart-input B så får jeg ikke bilde i det hele tatt. Har forøvrig forhørt meg litt rundt og har fått vite at Scart A på TVn ikke støtter S-video, og derfor må Scart B benyttes; Noe som i mitt tilfelle tilsynelatende ikke går, muligens pga defekt inngang. Så derfor (!) er jeg nødt til å benytte Composite-utgangen fra skjermkortet inn på Scart-input A på TVn, og er derfor nysgjerrig hvorvidt det er store forskjeller mellom Composite og S-video.. (æsj, dette ble en lang post....) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 S-Video gir skarpere bilde og mindre støy/flimring. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Joda, det er nok litt forskjell. I kompositt blir de to signalene som er i s-video slått sammen til ett. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 hmpf, OK.... Noen som har hatt problemer med (antageligvis) defekte Scart-innganger?? Er det stress å få reparert? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 du får ikke s-video inn på tven så sant den ikke har s-video inngang... scart med s-video vil bare gi deg sort hvit uanset.t.. skal du bruke s-video må du kjøpe en tv eller video, eller lignende, men s-video inn... eneste løsning jeg vet om... derfor går jeg for composite Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Sannhet med modifikasjoner. SCART-innganger støtter S-Video til en viss grad. Ofte er det én av to scart'er på tv'en som støtter s-video. I denne personens tilfelle var den da dessverre defekt.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom jeg benytter Scart-input A på TVn får jeg svart/hvitt bilde, og dersom jeg benytter Scart-input B så får jeg ikke bilde i det hele tatt. Hva slags TV har du? På mange nyere Tv-er må du inn i menyen for velge signaltype på scartkontakten. Sjekk bruksanvisningen til TV. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 har samme prob selv. brukt s-video på mitt gamle geforce kort og da funket alt såre vel, men etter at jeg byttet til r9700 ble bildet svart/hvitt med s-video. composite kabelen som fulgte kortet gav derimot bilde m/farger:) skulle gjerne visst hvorfor s-video ikke ville funke. har lest om at folk som flasher biosen på r9*00 kort mister muligheten til ntsc på tv-utgangen sin, dette gjelder dem som flasher biosen med en bios som ikke støtter ntsc eller hvor det er slått av... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Pin 20 på SCART er både composite inn og S-Video luminance inn. Luminance er sort-hvitt delen av signalet, derfor får du sort-hvitt bilde når du sender fra en S-Video utgang til en composite inngang. Tror ikke det bare er å koble til en S-Video kabel på en SCART, du må også inn i en meny på TVen og si at du vil bruke inngangen som en S-Video inngang, ellers så får du composite. Det er enklere å bruke en S-Video kontakt (rund DIN), for da kobler den automatisk over. Hvis du ikke ser noen slike kontakter så er det tvilsomt om TVen har S-Video. Lenke til kommentar
nusse Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom du bruker en overgang fra scart>s-video vil denne overgangen i 9 av 10 tilfeller kun støtte dette en vei, fra scart TIL s-video, ikke andre veien. Dersom du ser nøye på overgangen vil du se at det står en retningspil for å indikere hvilken vei signalet skal gå gjennom overgangen Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom du bruker en overgang fra scart>s-video vil denne overgangen i 9 av 10 tilfeller kun støtte dette en vei, fra scart TIL s-video, ikke andre veien. Dersom du ser nøye på overgangen vil du se at det står en retningspil for å indikere hvilken vei signalet skal gå gjennom overgangen På type elprice, biltema osv har de DVD-kits som du kan bruke, hvor du kan velge hvilken vei. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Dersom jeg benytter Scart-input A på TVn får jeg svart/hvitt bilde, og dersom jeg benytter Scart-input B så får jeg ikke bilde i det hele tatt. Hva slags TV har du? På mange nyere Tv-er må du inn i menyen for velge signaltype på scartkontakten. Sjekk bruksanvisningen til TV. Problemet er at det ikke finnes noe meny på TVn som man kan konfigurere slikt. Jeg har forøvrig en Samsung 28" WS (fra 2000). Dersom Scart B-inngangen er defekt, er dette noe som er kostbart å reparere? Kan det være en vanlig årsak til feilen, slik at det er lett å få fikset? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Å reparere TV er jobb for fagfolk. En reparasjon hos en seriøs TV-reparatør koster minst kr 600,-. Ofte rundt kr 1000,-. Og noen ganger mye mer... Det kan ingen svare på uten å først feilsøke, og det koster også penger... Sjekket litt angående Samsung TV. De har vanligvis 2 scart som ikke støtter s-video. Noen modeller har i tillegg separat s-video- og lydtilkobling bak, i sideveggen eller i front. Hvilken modell har du (WS-28xxxx)? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Kjøpte nettopp en scart---s-video&audio kabel Der fulgte det med en bitte liten kabelstump, som det stod en lapp på..."colorfix" Skaff deg en sånn så går det bra... funka fett for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå