Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med urolig mage.

Gjest leiavmagen

Anbefalte innlegg

Gjest leiavmagen

Jeg har ganske urolig mage. Jeg har hatt det en god stund nå. Det er slik at jeg må ofte på do, ofte har luft i magen og den lager en del støy. Kjennes og høres ut som det er noe som beveger seg ganske ofte. Dette kommer ofte om kvelden, noe som er utrolig irriterende. Avføringen min er ofte myk/mye smått og av og til svart. Magen ser også litt oppblåst ut av og til.

Jeg har prøvd Visiblin, som jeg tror fungerte en stund, men så når jeg stopper å bruke det så er det tilbake til det samme gamle. Noen som har noe info eller tips? Jeg har hatt dette i rundt et halvt år, cirka samtidig som jeg fikk noe flassutslett i håret, noe jeg tar en effektiv shampo mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest leiavmagen

Hvordan tester man seg for dette? Er det noe legen kan gjøre? Eller må jeg videre til spesialist? Og er det mulig å sjekke seg for mer mens man først er i gang?

Lenke til kommentar
Hvordan tester man seg for dette? Er det noe legen kan gjøre? Eller må jeg videre til spesialist? Og er det mulig å sjekke seg for mer mens man først er i gang?

Det første som vil skje når du er hos legen er at han vil ta en del blodprøver av deg for å sjekke deg for noe med gluten og litt annet. Om dette kommer ut negativt, så blir du videresendt til spesialist der du mest sannsynlig blir sjekket for laktoseintoleranse ved en blåsetest eller en type blodprøve.

Lenke til kommentar

Veldig mørk avføring kan også være et tegn på at ting beveger seg litt sakte gjennom systemet.

Dersom du spiser litt usunt, og ikke får i deg nok fiber kan det gå litt tregt, og du kan lett bli litt oppblåst og slikt.

Nå vet jeg ikke hva slags kosthold du har, men får du i deg nok fiber, grovt korn og lignende. Veldig lyst bakverk kan også føre til oppblåsthet og mørk avføring (nettopp av de grunnene over)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...