flonoen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hei, jeg har fått noen merkelige problemer med Vista'en min. Når jeg starter opp Vista så "spammest" det med mellomrom f.eks, sånn at om jeg trykker på startmenyen, så kommer det bare masse mellomrom i søkefeltet der, om jeg åpner notepad kommer det bare masse mellomrom der, som om knappen på tastaturet har hengt seg opp. Men det er ikke tilfelle, for jeg har skiftet tastatur flere ganger! Og dessuten så byttes tegnet som spammes til tider, noen ganger kan det være punktum som kommer over alt, og noen ganger er det komma. Har kjørt AVG virus scan, uten hell, har formatert og installert Vista på nytt, uten hell. Begynte derfor å lure på om det kanskje var en hardwarefeil, hovedkortet kanskje som gir beskjed om forskjellige taster som trykkes inn.. Derfor tenkte jeg å prøve med et annet os, for å faktisk finne ut om det var noe virus eller vista-tull, eller om det er hardware. Og det er her mitt andre problem, som jeg egentlig vil ha hjelp med, kommer inn: Jeg har ingen problemer med å boote fra Vista-DVD-en, og komme inn i installasjonsprogrammet der. Men med XP-cd og Ubuntu Live-cd får jeg opp følgende feilmelding: "Device driver not found: 'MSCD001'. No valid CDROM device drivers selected" Og så får jeg bare opp en sånn tekstlinje i dos, med A:\> Har googlet litt rundt etter det der MSCD001-greiene, men finner bare eldgamle forumtråder fra den gangen win95 var ungt og hipt. Her kommer litt info om maskinen: Samsung SH-S203D S-ATA DVDRom - den jeg ikke får bootet fra. ASRock - 4CORE1333-ESATA2, Intel P31 - hovedkort Windows Vista Business N Forøvrig så kan jeg si at det mest sannsynlig ikke er noe tull med xp-CD-en, da den er lastet ned fra msdn, og er altså ikke noe pirat-tull. Det er da altså win XP SP2. Jeg synes det virker så rart at jeg har ingen problem med å boote med vista-DVD-en, men at det ikke fungerer med ubuntu eller xp... Om noen har noen tips til hvordan dette løses, helst så basic som mulig, begrenset med datakunnskaper her, så hadde det vert flott! Edit: dette var kanskje feil kategori å legge dette innlegget i, det er jo ikke akkurat et direkte windowsproblem, heller et driverproblem/harwareproblem. Om noen moderatorer finner en bedre kategori for det, så feel free til å flytte tråden! Endret 23. april 2008 av FrodeLono Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå