intox_neb Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Heisann Har fått et underlig problem, oppstår når jeg bruker outlook eller anne klient for å sjekke mailen min. Kobler til trådløst hjemme ved en d-link dir-655 ruter, og når skal sjekke eposten min (bruker netidentity, het tidligere nameplanet) får jeg beskjed om at man ikke finner serveren. Når jeg så tar maskinen med meg til universitetet kan jeg sjekke mailen så mye jeg vil, så er tydelig relatert til hjemmenettverket. Det som gjør det enda merkeligere er at jeg tidligere kunne sjekke mailen hjemme, så problemet har oppstått nylig. Har oppdatert firmware på ruteren, men gjorde ingen forskjell. Problemet oppstår på både den bærbare og stasjonære, så er ikke relatert til maskinene. Noen tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har du Telenor? Kan være porter som er stengt hos deg av abuseavdeling. I såfall vil du ha fått en mail til webmail på online.no. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Bruker Canal Digital via kabel-tv. Hva mener du med abuse avdelingen? Hvorfor skulle leverandøren stenge tilgangen til epost serveren min? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hvis PC sender unormal trafikk kan porter bli stengt av ISP. Du får se om du f.eks kan sette opp utorrent og forwarde en port. Der har du en funksjon for å teste om porten er åpen. Får du ikke det til så sjekk om Canal Digital har gjort noe. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Sjekket nettopp med canal digital, de påstår "online mail" står åpent. Har ingen problem med å laste ned ved bruk av utorrent heller. noen forslag? Har koblet meg rett på bredbåndsmodemet, men fortsatt finner jeg ikke epost serveren. Hvis jeg derimot tar maskinen til universitetet, går det helt greit. noe jeg ikke helt fatter her. har telenor noe med canal digital å gjøre på bredbåndssiden, kanskje jeg burde ringe dem? Tenkte hvis det er de som setter begrensninger på dette Lenke til kommentar
kensund Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tipper det ligger i DNS. Prøv å ping netidentity både hjemmefra og på univeritetet.. Se om du får samme ip da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå