Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmenettverket blokkerer email serveren min!

Anbefalte innlegg

Heisann

Har fått et underlig problem, oppstår når jeg bruker outlook eller anne klient for å sjekke mailen min. Kobler til trådløst hjemme ved en d-link dir-655 ruter, og når skal sjekke eposten min (bruker netidentity, het tidligere nameplanet) får jeg beskjed om at man ikke finner serveren. Når jeg så tar maskinen med meg til universitetet kan jeg sjekke mailen så mye jeg vil, så er tydelig relatert til hjemmenettverket.

Det som gjør det enda merkeligere er at jeg tidligere kunne sjekke mailen hjemme, så problemet har oppstått nylig. Har oppdatert firmware på ruteren, men gjorde ingen forskjell.

Problemet oppstår på både den bærbare og stasjonære, så er ikke relatert til maskinene.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket nettopp med canal digital, de påstår "online mail" står åpent. Har ingen problem med å laste ned ved bruk av utorrent heller.

noen forslag?

Har koblet meg rett på bredbåndsmodemet, men fortsatt finner jeg ikke epost serveren. Hvis jeg derimot tar maskinen til universitetet, går det helt greit.

noe jeg ikke helt fatter her. har telenor noe med canal digital å gjøre på bredbåndssiden, kanskje jeg burde ringe dem? Tenkte hvis det er de som setter begrensninger på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...