Lozjen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei, har en liten prøve imorgen og håper dere kan hjelpe meg å komme med teorier og forslag til hvordan jeg skal forberede meg. Vær så snill og ikke slett denne, fordi jeg har veldig lite ro på dette faget, må nesten bestå og har ingen bøker jeg kan lese meg til løsninger. Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så tok den her, flytt den gjerne. Her er en liten forberedelsedel jeg fikk: Laptoper til alle på skulen. Ved Lozjen Videregående skole har de i mage år hatt stasjonære datamaskiner til for elevene og lærerne. Skolen har ca 100 pcer til elevene og 10 maskiner til lærerne. Alle maskinene er koplet til et nettverk som er knyttet til en 100 MB internettforbindelse. Skolen har ca 300 elever og 25 lærerer. Skolen vil prøve å få til en ordning der alle elevene kan kjøpe eller leie en bærbar PC gjennom skolen, som de kan bruke på skolen og hjemme. Du har fått i oppdrag å se på ulike siden ved denne ordingen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 I hvilket fag er dette ? Er det meningen du skal se på ? -Økonomiske aspekter. -Tekniske aspekter, altså hvordan nettverk osv skal bygges ut. -Etiske aspekter, hvilken kontroll kan man ha. -Eller det faglige og pedagogiske aspektet av en slik løsning ? Lenke til kommentar
Lozjen Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 I hvilket fag er dette ? Er det meningen du skal se på ? -Økonomiske aspekter. -Tekniske aspekter, altså hvordan nettverk osv skal bygges ut. -Etiske aspekter, hvilken kontroll kan man ha. -Eller det faglige og pedagogiske aspektet av en slik løsning ? Jeg skal dokumentere dette ved å skrive diverse løsninger, gjerne bruke virtual pc og tegneprogrammer for å vise hvordan vi best mulig kan utnytte ressursene jeg har etc. Faget heter SYSTEMDRIFT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå