Kuzzye Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei Hva skriver jeg for å få opp sourcen? på den tungvinte måten? Source="http://www.startsiden.no/" eller noe sånt? noen som husker? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hva er det du snakker om? Du skal se kildekoden? Gå til startsiden.no, høyreklikk og Vis kildekode..? Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Neeh, man kan skrive en kode i ruten man skriver adressen, slik at du kommer inn i en rute som ser ut som om man skal trykke høyreklikk på en side og vise kilde. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hva har du røyket? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hva har du røyket? henger meg på denne. er litt vanskelig å skjønne hva du mener.. det blir som om jeg skulle svare med: du går inn på den ruten i venstre hjørne og klikker på den greien for å finne den tingen som du kan bruke til å lage en sonn som du villa at jeg skulle vise at du skulle ha.. eller noe.. poenget: forklar litt bedre? edit: mulig det er fordi jeg ikke har peling på dette, men... ja.. Endret 23. april 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg får prøve å forklare med bilder og mer spessifikasjoner.... - På noen sider er det ikke murligheter for å vise kildehenvisning. - Normalt sett ville jeg ha trykket høyreklikk og valgt "Vis Kildekode" - I dette tilfelles skal jeg ikke det. - Jeg har gjort dette før, og vet at jeg må skrive inn noe i adresseruten liknende dette: Source:"NETTSIDE" - Problemet er at jeg ikke husker helt hvordan den er. Source=, Source;, eller noe annet. Er det noen som vet dette? (Tok meg 2 timers google seaching forrige gang, men glemte å lagre koden.) På dette bildet ser du hvordan det skal stå før jeg har trykket på "GÅ" / "Enter" knappen: Og dette er etter: Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tok meg nesten 20sekunder med google... view-source:vg.no Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ikke det at jeg tror jeg kommer til å få bruk for dette, men kjekt å vite likevel.. <a href="view-source:vg.no">Vis VG´s kildekode</a> Er det støtte for denne i alle nettlesere? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er det støtte for denne i alle nettlesere? Nei, kun i Firefox. Jeg skjønner imidlertid ikke bruksområdet, er det lagt inn en sperre for høyreklikk er det jo bare å velge "vis kilde" fra menyen... Vis > Kildekode, snarvei er Ctrl + F3 i Opera og Ctrl + U i Firefox. Hva er raskest - Ctrl + U eller skrive inn "view-source"? Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 se her ja, tusen takk folkens Ctrl + U tw, ty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå