ErlendRU Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei! Har en Mazda 323F GLX med sentrallås på. Det er sånn at jeg må låse opp førerdøra for så å trykke på en knapp som låser opp resten av dørene (det morsomme er at jeg kan låse opp alle dørene med bagasjeluka ). Uansett, det første jeg lurer på er om jeg kan koble inn en sånn fjernstyringsgreie rett på den knappen på en måte. Den knappen både åpner og låser dørene, så det må jo kunne gå ann å bare koble det inn på den tenkte jeg da? Er det noen som har noen sånne fjernstyrte greier å anbefale? Veit at BilXtra har noe greier, duger dette? Går det ann å koble til forskjellige nøkler til en sånn fjernstyring? Altså, andre nøkler enn de originale som følger med, eller som er av samme merke. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 NOen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg monterte slik de har på BilXtra (Speedy heter det vel), dette fungerte perfekt på min Golf 3. Montering var veldig enkelt, og absolutt verdt pengene.. Mulig jeg misforstod litt, men må du først låse opp bilen, så trykke på en knapp for å låse opp resten? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Stemmer det ja. Må låse opp førerdøra for så å trykke på en knapp som låser opp de andre dørene. Ganske idiotisk. Det morsomme er at om jeg låser opp bakluka så låser plutselig alle dørene seg opp. Var innom bilxtra, Biltema og Mekonomen i dag, og ingen hadde noe jeg kunne bruke på min Mazda 323F 95modell. Den Speedy greia funka ikke til bilen min dessverre. Så da må jeg vel finne noe jeg kan bestille på nettet som funker på bilen min. Noen som har noen forslag til Mazda 323F 95mod? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har fjernstyrt sentrallås og alarm på min 323F. Vet ikke hva slags det er, forrige eier som monterte det. Kan evt sjekke det senere Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hadde vært gull om du hadde hatt muligheten til å sjekke det! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det burde vel egentligt kunne brukes "hva som helst" innen trådløs signaloverføring som har releutgang. Bare å montere rele parallellt med den knappen du må trykke på etter å ha låst opp førerdøren. Hvis du f.eks kjøper trådløs styring beregnet for portåpner så er det bare å montere rele'et der knappen er (tidligere beskrevet). Eneste "bøygen" er at det kreves 230 Volt...hehe...hvis du ikke er så flink at du klarer å tyvkoble deg inn i styringen da Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Saaben min har fjernstyring fra DEFA som fungerer perfekt. Dette er en del av alarmpakken, og dette gjør at alarmen går om man låser opp bilen med nøklene (!) ... Rekkevidden er helt ok, men det er vel på tide med batteribytte snart. Har hatt bilen i halvannet år, og ikke byttet batteri i fjernkontrollen enda. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Fikk bare såvidt tid til å kikke litt på fjernstyringen som hang på nøkkelknippet mitt. Det sto "Enforcer" på den. Får håpe det er til hjelp Lenke til kommentar
arild65 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei! Har en Mazda 323F GLX med sentrallås på. Det er sånn at jeg må låse opp førerdøra for så å trykke på en knapp som låser opp resten av dørene (det morsomme er at jeg kan låse opp alle dørene med bagasjeluka ). Uansett, det første jeg lurer på er om jeg kan koble inn en sånn fjernstyringsgreie rett på den knappen på en måte. Den knappen både åpner og låser dørene, så det må jo kunne gå ann å bare koble det inn på den tenkte jeg da? Er det noen som har noen sånne fjernstyrte greier å anbefale? Veit at BilXtra har noe greier, duger dette? Går det ann å koble til forskjellige nøkler til en sånn fjernstyring? Altså, andre nøkler enn de originale som følger med, eller som er av samme merke. Takk for hjelpa! Hei! Bestilte denne på nettet fra USA. Monterte den i en Renault Scenic som jeg hadde, da den originale fjernstyringen takket for seg. Jeg fikk med grei monteringsanvisning til bilen, selv om den ikke selges i USA, fargekoding og trinn for trinn anvisning. Mange tilkoblingsmuligheter, kupélys, blink, horn, og bagasjerom. Fungerte utmerket så lenge jeg hadde bilen. http://www.autopreservers.com/716T.html arild Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Bestilte nettopp det nest øverste settet herfra til min MB 190. Da får du med to fjernkontroller med foldenøkler og valgfri logo, to valgfrie sverd (som du får slipt for en billig penge hos låsesmed) og monteringsanvisning spesifikt for din bil. Drøyt 300 kr med frakt for dette settet, som er ett av de to dyreste de har. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Bestilte nettopp det nest øverste settet herfra til min MB 190. Da får du med to fjernkontroller med foldenøkler og valgfri logo, to valgfrie sverd (som du får slipt for en billig penge hos låsesmed) og monteringsanvisning spesifikt for din bil. Drøyt 300 kr med frakt for dette settet, som er ett av de to dyreste de har. Takk for tipset, så veldig interessant ut, skal absolutt sjekke det ut. Står at det passer til alle mulige biler, er det til å stole på? Den speedygreia til bilxtra funka jo ikke til min bil sa de. Eller, den versjonen som funka hadde gått ut av produksjon da. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Vel, det må du nesten spørre dem om. Men det er ingen grunn til at det ikke skal fungere, bare du kobler riktig (så da spørs det hvor god anvisningen spesifikt for din bil er, om du får det). Det du trenger er et elektrisk signal som gjør at alle dørene blir låst opp. Det har du jo fra både den knappen og bagasjeluka. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Jepp, bestilte like så godt en nå jeg. Var jo ikke akkurat altfor dyrt, så er ikke verdens undergang om det ikke skulle funke heller. Takk for hjelpa hvertfall, satser på at det funker! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Har nå fått den greia som Endre foreslo. Ser fin ut den, fine nøkler ikke minst. Har koblet slik som skjemaet som fulgte med sier, hvertfall så langt jeg kan se, men har et problem. Får låst opp, men får ikke låst igjen. Har koblet det inn på den knappen som jeg har snakket om, kan det ha noe å si? Får som sagt låst opp, men ikke igjen. Litt merkelig da den knappen både låser opp og igjen. Det var heller ikke riktige farger som sto i det skjemaet som jeg fikk med. Burde jeg egentlig heller prøve å finne de "ordentlige" ledningene, eller hva jeg skal kalle det? Altså, ikke bruke den knappen, men heller de som går direkte på sentrallåsen. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Bumper denne litt jeg, så jeg slipper å lage ny tråd. Har fortsatt ikke fått helt til dette. Har nå funnet selve reléet til sentrallåsen og de riktige ledningene, men har fortsatt det problemet at når jeg kobler slik som skjemaet jeg fikk med sier så får jeg bare til å låse opp, men ikke låse igjen bilen. Slenger ved skjemaene sånn at det blir lettere å forstå. Har altså koblet sånn som det øverste skjemaet viser, med gyk, gul/svart og svart på - på batteriet og rød på +. Og da svart/hvit på "åpne" og hvit på "lukke". Prøvde også å koble litt forskjellig med de andre ledningene, og når jeg kobla den grønne som er på det nederste skjemaet på ledningen for å lukke så funka det plutselig, men det funka litt for godt fordi da sto den bare å låste opp hele tida og stoppa ikke. Noen som har noen forslag? Er det forståelig det jeg spør om i det hele tatt? Det jeg også har lagt merke til er at de to skjemaene ikke samsvarer helt med hverandre. Er det flere typer negativ kobling? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg kjøpte det ene settet hos rightclick for en stund siden. Kom såvidt borti feil kabel med en av kablene, og hele den boksen slutta å fungere.. Sikringen ble sprengt, og noe inne ble sikkert ødelagt også. Fikk den heller aldri til å fungere da den bruksanvisningen som kom med var elendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå