Gå til innhold

Forsterker og høytalere til konfirmant ;)

Anbefalte innlegg

Hallais

Veit ikke helt hvor denne tråden skal, bare for moderator å flytte.

Jeg skal snart konfirmeres(borgelig), derfor ønsker jeg meg høytalere og forsteker til ca 7000. Veit dette ikke er særlig mye, men holder vel til litt ;)Er vel også ganske fersk nå det gjelder lyd, så guider og slikt mottas med takk, skal lese meg opp :new_woot:

Det jeg ønsker meg er en forsterker, og to bokhylle-,eller gulvstående høytalere. Hva gir mest for pengene?

Kriterier: Må kunne takle Rock bra også av den litt hardere typen, men vil også bli spilt jazz/blues.

Anlegget skal også kobles til en tv for å se på film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Endelig en konfirmant som ikke er ute etter kun bass og høy lyd. Når det gjelder lydkvalitet vil en stativhøyttaler gi mer for pengene enn en gulvhøyttaler. Sistnevnte vil til gjengjeld ha bedre dynamikk. Hva som gir mest for pengene er subjektivt, så det må du vurdere selv.

Dynabel, Dali, Dynavoice, KEF, B&W, og så videre, er alle sammen gode valg til det bruksområdet du beskriver.

Lenke til kommentar

Å gå for et stereoanlegg, og ikke surround, er et godt valg da man får mer for pengene.

Det trenger faktisk ikke å koste så mye å få et helt ok anlegg heller.

Forslag fra Surround.no:

Dynavice Magic F6 gulvstående høytalere (eventuelt Dynavoice Challenger S-6, eller Dynavoice Definition DM-5 stativhøytaler)

Proson RV-4200 forsterker

Kimber KIWIK 12 høytalerkabel fra Eltek

Totalt ca 6000,- kr

Forslag fra HiFi Klubben:

Argon 7240 gulvstående høytalere (eventuelt DALI Concept 1 eller 2 stativhøytalere)

Cambridge 640A v.2 forsterker

QED Silver Anniversary høytalerkabel

Totalt ca 6000,- kr

Redigert:

Forslag fra HiFicenter kjeden:

QLN Qubic II F gulvhøytaler (ingen stativhøytalere innenfor budsjettet)

Harman/Kardon HK970 forsterker

Nordost Wyrewizard Spellbinder høytalerkabel

Totalt ca 6400,- kr

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i et par B&W DM602 S3 og en NAD C320BEE med kabler for 6700,-, bare for å skryte litt :p

Jeg spiller alt mulig på mine høyttalere, og merker at kun stativhøyttalere fort blir litt lite, men det var en god start.

Nå har jeg oppgradert med subwoofer, etter nesten et år, og føler det er en vei jeg kan anbefale andre å gå.

Var jeg deg ville jeg først hørt på B&W DM685 på en NAD C325BEE. Det er omtrent tilsvarende hva jeg har klart meg med hittil.

Det kan bli litt tynt for rocken din, men dersom rommet ikke er alt for stort skal du klare deg en stund før du "går lei" av å mangle bass.

Jeg ville også hørt på Dali Concept 2, Dali Concept 6 og Cambridge 640R

Concept 6 høyttaleren koster like mye som DM685, men jeg tør påstå at B&W spiller "penere", eller mer detaljert om du vil.

Cambridge forsterkeren er litt svareke enn den fra NAD, og litt lysere i klangen. Concept 6 og 640R kan kanskje fungere ganske bra ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Konfirmerte meg i går, og fekk det eg ønska meg: Eit par Dynavoice M-65 og Cambridge 640A v2. Kan ikkje klaga på lyden i hvert fall!

Lenke til kommentar

Grattis med flott anlegg Cocho :new_woot:

Har samme høytt selv sammen med en Harman Kardon HK970, og må virkelig si meg storfornøyd med disse! Bra med trøkk når det trengs, men samtidig oppløste og detaljerte der det kreves.

Du kommer nok til å få mange flotte musikkopplevelser med disse og CA 640v2, virkelig en knallforsterker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...