Gå til innhold

Ny PC Forslag mottas med takk :)))

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å kjøpe meg en ny PC.

Funderer på å kjøpe:

MSI K7T 266PRO2-RU

AMD Prossessor Palomino Hvilken vil passe mot hovedkortet? 1600XP?

Kjøling som er passe for prossessor?

DDR Minne 256Mb Hvilken type anbefaler dere?

ATI Radeon 7500 Kommer den inn igjen? Når?

Kabinett Stillegående Anbefaling Chiefteck?

Billig Lydkort Anbefaling?

Har fra før HD Western Digital IDE ATA-100 30000 7200RPM 300BB 2Mb Cache

Kan denne utnyttes fullt ut?

Har DVD og brenner fra før

Leser en del her og på andre fora om dagen og får vel et inntrykk av at det er mye problemer med ram som ikke spiller osv.

tenkte da dere har litt erfaring med hva som spiller bra sammen så jeg slipper å gå i alle "fellene".

Er det mulig å bare flytte over den HD jeg har i dag med operativsystemet ME? Eller må det formateres og kjøres opp fra bunnen av?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Msi kortet er et bra valg, jeg hadde nok heller valgt asus a7v-266-e, men det er pga dårlig erfaring med et par eldre msi kort (Har ikke hatt problemer med msi kort fra 2001). Men dette kortet er som du sikkert vet endel dyrere, og har ikke usb2.

athlon xp 1600+ klarer seg meget bra på det hovedkortet.

Av vifte synes jeg taisol 760 er meget god, og forholdsvis stillegående. Og ekl/pabst vifte til 250 kroner på komplett er også en veldig fin og stillegående vifte (27db mot taisol 760's 32db)

Jeg har hatt god erfaring med de vanlige 256 ddr brikkene som komplett har. Men selfølgelig er det bedre med merke ram.

Lydkort ja... hvis du får for asus sitt kort trenger du ikke å bry deg om det, det følger med et 6 kanals lydkort som er integrert. Det er den samme lydprosessoren som sitter i hercules sine lydkort, og turtle beach santa cruz.

Men for et pci lydkort ville jeg nok gått for et rimlig creative lydkort, f.eks sb pci 128.

Harddisk ville jeg nok gått for modellen over. Den siste versjonen av 400bb disken er meget rask. fikk en for en halv uke siden (bestilt via norek). Den versjonen virker som å være en 40gb per plate istedet for 2X20gb per plate, noe som vil si at den er endel raskere. Ytelsestester jeg utførte på den gamle og den nye modellen viste stor forskjell. den gamle modellen gav ca 24 000 i sisoft sandra, mens den nye gav 32 000. (dette var med et msi k7t pro2a og athlon 1 ghz). Med hdtach fikk jeg en maximum read på 35 000 med den gamle, og ca 50 000 med den nye modellen. I tillegg er den nye modellen mye mer stillegående og kjøligere enn den gamle. Ytelsen på denne disken er lik wd 1200bb disken, og da tilsvarende ibm sin 120gxp serie.

Vet ikke når ati radeon 7500 kommer inn igjen, men vil si at et geforce 2 ti eller geforce 3 ti200 er også meget gode kort.

Hvis du har et via chipsett nå, og forhåpentligvis med en athlon prosessor kan du nok klare å flytte over harddisken. Men ville da gått inn i regedit og fjernet enum "mappa" før du putter den inn i den nye maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...