Christian86 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) . Endret 31. juli 2014 av Christian86 Lenke til kommentar
Theia Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg vet ikke om mitt svar kan hjelpe deg særlig mye, men kan i alle fall fortelle hvordan jeg har det med mitt "hukommelsestap." Som 10 eller 11 åring (husker ikke helt, ironisk ikke sant?) ble jeg seksuelt misbrukt av en eldre mann i 70-årene. Året jeg fylte 13 skjønte jeg plutselig som lyn fra klar himmel hva som hadde skjedd meg, og at jeg var blitt brukt til noen annens nytelse. Ikke et godt år, ei heller en god start på tenårene. Nå er jeg snart 24 og har det veldig godt med meg selv. Jeg har godtatt hva som har skjedd og kan leve med det uten at det gir meg store problemer. Jeg husker svært lite av hva som skjedde, og spesielt så husker jeg veldig lite av det værste han gjorde. Jeg tror at dette er kroppen sin måte å skjerme oss på, at dette er noe vi ikke skal huske, kanskje for at vi rett og slett ikke takler det. dessverre har mange barndomsminner gått tapt sammen med misbruket, slik at jeg husker svært lite av starten på ungdomsskolen. Jeg skulle egentlig likt å huske alt som har skjedd i de årene som forsvant, det gode med det onde, men kroppen vil ikke. Det må jeg bare akseptere og leve videre med. Hvorfor du husker noe veldig klart, slik som ting du har lært på skolen, men ikke hva som skjedde sist helg, vet jeg ikke, men det kan kanskje tyde på at du har noen inntrykk og tanker som må bearbeides. Vet ikke om det hjelp deg noe særlig, men kanskje andre som er innom her kjenner seg igjen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) . Endret 31. juli 2014 av Christian86 Lenke til kommentar
Gjest Guest_fred_* Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg har aldri hatt noen veldig forstyrrende ting som har skjedd meg i min oppvekst (som jeg er klar over, eller husker noe av) men likevel husker jeg nesten ingenting fra jeg var liten. Bare små episoder. Helt opp til ungdomsskolen har jeg vært LIVREDD for å gjøre noe galt (Har vokst litt fra det nå, heldigvis.) Jeg har også tvangstanker og tenker alt for mye og blir ofte veldig sliten og kan være ekstremt aggresiv. Kan jeg ha noen minner jeg har fortrengt 100%? Bare ble litt nyskjerrig nå om det kanskje kan ha hendt noe som jeg ikke husker eller noe sånt siden jeg husker minimalt fra min barndom. Jeg er 17 år gammel nå, og har ikke sjangs å huske noe særlig fra barneskolen i hele tatt.. syns det er litt rart da alle mine gamle klassekammerater kan fortelle om så mange ting vi gjorde da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå