Erasus Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Jeg holder med legen 100%. Gjett om jeg ville ty til vold om noen tyver prøvde seg. At han fikk BOT av politiet er helt på trynet, hun gjorde en kriminell handling og så skal da han betale fordi han stoppet henne? Det er virkelig et fucked up land vi bor i. Det norske politiet bør dessuten skjerpe seg, faens latsabber. Ikke bare er dem ferdig for dagen 16:00, men så kommer også dem med bemannings-pisspreiket sitt. Godt at huset til familien min blir bevoktet av et privat selskap. Endret 25. april 2008 av Erasus Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Noen som vet hva som skjedde med tyven? Så klart, om han brukte mye mer vold enn nødvendig, så har jeg en viss forståelse for at han fikk bot. Jeg for min del ville nok også sannsynligvis brukt mer vold enn nødvendig, det fordi jeg vil være sikker på at jeg har nøytralisert trusselen. Det at politiet brukte 40 - 50 minutter på å ankomme synes jeg er helt på trynet. Det er greit nok at de kanskje har å gjøre, men i så fall så burde legen ha loven på sin side ved å anholde tyven frem til politiet ankommer. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 og hvis noen synes at det var greit at han fikk bot, vær så snill å gi en god begrunnelse... Det er ikke greit å begå kriminelle handlinger for å hindre andre i å begå kriminelle handlinger. Dersom man tyr til vold ovenfor en tyv, så kan man kanskje kalle tyven for en tyv, men man selv kan også kalles en voldsmann. Tror jeg er uenig med deg i alt Bellicus, det er helt utrolig hvor ulike noen mennesker er. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Da jeg hev meg over henne ble det et basketak, der hun sparket, slo og bet. Han rev kvinna i håret, tok kvelertak på henne og stakk en finger inn i nakken på henne. Han sparket henne også da hun lå nede. Dette oppfatter vi som et overtramp, sier Skaar. På meg virker det som de begge var ganske voldelige, men her er det jo heller tyven som burde få straffen! Tyven får sikkert straffen sin med tid og stunder. Om du bryter deg inn hos meg og forsøker å stjele TV-en min og jeg skyter av deg kneskåla med colten jeg har under puta så er det ikke slik at jeg får fengselsstraff og du går fri. Det opprettes to saker, en mot meg for å ha blåst av deg kneskåla di og en mot deg for at du brøyt deg inn hos meg og forsøkte å stikke av med TV-en min. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hadde jeg oppfaget en tyv her ville jeg først ring politiet, om de ikke kom omløpene ville jeg vurdert og stoppet tyven. For og stoppe tyven ville jeg funnet en pistol og trua tyven med den, ville ikke skutt med mindre tyven dro frem no våpen. Er regn idioti og prøve og jage vekk tyven uten og ha no våpen, det kan jo være tyven har våpen selv, og da er muligens løpet kjørt for deg. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hadde du løpt etter våpen for å stoppe en innbruddstyv ville du tilbrakt den natta, og ganske mange flere, på celle. Heldigvis. Det er ingen omstendigheter hvor man i Norge har lov til å bruke dødelig makt for å stoppe innbruddstyver. Igjen, heldigvis. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Helt sykt at denne legen fikk straff, hadde han imidlertid vært litt smart hadde han ringt psykiatrisk og fått tyven tvangsinnlagt til en ukes observasjon da det ble klart at politiet ikke kom med en gang. Vel, kommer personlig ikke til å legge hand på en evt. innbruddstyv, mitt nye alarmanlegg kommer til bokstavelig talt å skremme livskitten ut av tyven, og ved hjelp av overvåkningskamerane kan jeg legge hele greia ut på youtube. Lenke til kommentar
Slagenherdet Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) , Endret 28. april 2012 av gentrus Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hadde du løpt etter våpen for å stoppe en innbruddstyv ville du tilbrakt den natta, og ganske mange flere, på celle. Heldigvis. Det er ingen omstendigheter hvor man i Norge har lov til å bruke dødelig makt for å stoppe innbruddstyver. Igjen, heldigvis. Jeg sa ikke at jeg ville plaffa ned en forsvars løs tyv jeg ville trua han, skremt han ut av huset. Hadde han vert så dum og trukket en kniv hadde jeg selvsakt satt et skudd eller to en arm eller et bein, og hadde han fomla fram en pistol hadde han fått to skudd i brøste og ett i hode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå