Gå til innhold

Gamer pc. max 10k


Anbefalte innlegg

Da var det på tide å oppdatere det gamle vraket som står og bråker under senga her.Bruker den som regel til spill, og en del film. Kommer nok et skjermkort til mot sen sommertn, så skal kjøre SLI her. Flere hdd's og minne skal man heller ikke se bort ifra.

 

Har lest en del rundt, men er enda ikke helt sikker på hva nøyaktig den beste blir når det gjelder best bang for buck.

 

Har satt opp denne. nå.

 

Det jeg er usikker på er:

 

Burde jeg gå for rampage formula kortet? eller burde jeg ta striker formula 2 med 780 chipset? Har hørt at det kan være problemer med 780 chipset, men kan ikke si jeg har hørt så mye angående dette på x48.

 

Så når det gjelder cpu, er jeg usikker på om det er vits å legge i de siste 500kr for å få E8500, eller om det er like greit å kjøre E8400. Har tenkt å klokke litt, men er ikke noen ekspert på dette området. vet ikke hvilken av disse som er best egnet for klokking.

 

Er heller ikke helt sikker på vifte til kjøleribben. Er glad i å ha en stille pc, så en stillegående er et must, men noe lyd kan ofres for kvalitet, ettersom den kommer til å bli klokket mere etterhvert som jeg leser opp og tester ut dette.

 

Takker for alle innspill, og hvis dere ser noe annet galt, vennligst gi beskjed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, for å kjøre SLI, må du ha NForce kort.

Evnt kan du jo vurdere 9800gx2 da :-) Det er jo i praksis 2 x 8800gts 512 m. intern sli chip.

 

E8400 vs e8500 er liten hastighetsdifferanse.

Hvem som clocker best, vil vel variere fra cpu til cpu :-) Men de clocker nok begge bra, på et godt hk.

 

Jeg personlig ville gått for asus p5k-e wifi/ap (900kr for hk)

e8400, 4 gb ram, etc. og en god psu.. feks TX750 (60A på 12V, singlerail!).

Lenke til kommentar

Hmm ja litt sløv i velging av hk og gpu der ja gitt :)

 

Men hvorfor ville du ha valgt et p35 chipset manidress?

Ville nå heller tatt ett av de nye 790i kortene. Er ikke disse ganske mye mere stabile enn 780?

 

*edit oppdatert handlevogn. så at 790i blir ddr3, og dette vil jeg ikke ha enda mtp pris og ytelese etc, satte opp 780i fra asus, hørt mye bra, får satse på at det ikke bugger seg

Endret av ProZac
Lenke til kommentar
Hmm ja litt sløv i velging av hk og gpu der ja gitt :)

 

Men hvorfor ville du ha valgt et p35 chipset manidress?

Ville nå heller tatt ett av de nye 790i kortene. Er ikke disse ganske mye mere stabile enn 780?

 

*edit oppdatert handlevogn. så at 790i blir ddr3, og dette vil jeg ikke ha enda mtp pris og ytelese etc, satte opp 780i fra asus, hørt mye bra, får satse på at det ikke bugger seg

jeg har et abit ip35 og det er et veldig bra hovedkort fordi det er kaldt og er veldig overklokkings vennlig.Men hvis du skal kjøre SLI så må du jo ha NForce kort ja. Men du kan jo kjøre crossfire, med noen Ati kort, men det vil du kanskje ikke? NForce sine hk er ganske varme, og spesielt hvis du skal kjøre SLI, men hvis du ikke skal overklokke så trenger du ikke tenke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...