Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Modifikasjon til kabinett

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har et Cooler Master Centurion 534, som jeg har lyst til å lage side vindu på, SJØL, med plexi...

Hva er det man trenger av værktøy og skruer osv, og hvor får jeg tak i plexi glass??

Trenger å vite alt som går ann.. kom med MANGE forslag, og jeg har lyst til å lage et vifte hull i toppen, 120 mm, hvordan lager jeg hullet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Plexiglass finner du sansynigvis fra din lokale glassmester. Jeg får mitt direkte fra en fabrikk som lager og selger alt mulige slags plastprodukter. Ellers så kan du jo kjøpe ferdige vindu-kits fra microplex da, om du vil ha det itt mer halv-ferdig liksom.

- Blowhole i toppen kan du lage på flere måter. Den desidert enkleste er via et slikt bor-bit som kan sage ut en forhåndsbestemmt diameter i en èn-gang. usikker på hva det teknisk sett heter. Fordelen med en slik er at det tar under et minutt å lage hullet, og hullet vil alltid være perfekt form på. dessverre er dette neppe noe du finner på pappas verksted, ihvertfall ikke en slik som er egnet for metallbruk (slike bor-bit er mye vanligere på tre.)

Alternativet er å tegne den opp nøye og sage den ut på gamlemåten. Da kan du enten bruke dremmel med en håndfull billige kutteskiver, eller først borre et hull i kanten av den markerte sirkelen slik at du kan tre gjennom en helt vanlig metallsag og så sette i gang. Sagen vil gå fort, men du skal være veldig god for å sage nøyaktig slik. Dremmel gir deg mye mye mer presisjon på bekostning av tid.

-Stigma

Lenke til kommentar

Det der hørtes VELDIG bra ut, og et VELDIG bra svar... har sånne borr -bit, men til tre.... får mekke hullet manuelt med sag da, tegne opp..

Men hvis jeg skal ha 120 mm, hva er lurest diameter på hullet, skrue hullene er vell akkurat 120 mm fra hverandre, og da vil hullet bli ca. 100-110 mm da eller??

Lenke til kommentar
Det der hørtes VELDIG bra ut, og et VELDIG bra svar... har sånne borr -bit, men til tre.... får mekke hullet manuelt med sag da, tegne opp..

Men hvis jeg skal ha 120 mm, hva er lurest diameter på hullet, skrue hullene er vell akkurat 120 mm fra hverandre, og da vil hullet bli ca. 100-110 mm da eller??

jeg anntar du har en vifte? mål...

EDit: jeg målte diameteren til 11,6 cm...

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...