Urfe Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er 3000 rev/min høyt i 100 km/h på en automatkasse? Synes det virker litt mye, men kassen girer ikke ned selv om jeg renner unna i nedoverbakke. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Er 3000 rev/min høyt i 100 km/h på en automatkasse? Synes det virker litt mye, men kassen girer ikke ned selv om jeg renner unna i nedoverbakke. Det varierer noe fra motor til motor, men jeg syns ikke 3000 o/min er så ille gæli. Hadde det vært 5000+ ville det vært verre. Men nå kjenner ikke jeg til hva som er normal hastighet på den motoren der. Endret 23. april 2008 av morgus Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vel med tanke på motorstørrelsen så finner jeg det ganske rimelig at turtallet er såpass høyt, utvekslingen på kassa er tilpasset motoren og en mindre motor må nødvedigvis ha lavere utveksling fordi det er begrenset med krefter på en slik motor ved lavt turtall. Tviler på at du har glemt å slå av "O/D off" knappen, men du kan jo sjekke det. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 3000 omdreininger i 100 kmt? Det var mye det! Kan umulig være noen nytelse å kjøre med.. Volvoen min ligger rundt 2400 - 2500 omdreininger i 100. sånn ca.. Manuell girkasse forøvrig. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 3000 omdreininger i 100 kmt? Det var mye det! Kan umulig være noen nytelse å kjøre med.. Volvoen min ligger rundt 2400 - 2500 omdreininger i 100. sånn ca.. Manuell girkasse forøvrig. Jo, men han her kjører med 1.8 liter på passat. Det er en ganske tung bil, og trenger nok litt lav utveksling med den motoren. Har aldri kjørt annet enn A3 med den motoren, og der synes jeg den var passelig behagelig. Har kjørt en del Audi A6 med 1.8T og stor tilhenger... Bilen skal visst kunne dra 1300kg eller noe i følge vognkortet, men alle de gangene vi har kjørt med henger over 7-800kg så begynner motorlampen å lyse. Skal sies at det trengs mye turtall for å kjøre tung henger med 1.8T, motoren har utrolig lite krefter før 2500-3000. Bensinforbruket er normalt ganske bra på A6'en, men med tilhenger så bruker du fort så mye ekstra bensin at man kan begynne å grine. En gammel A6 2.6 bruker mye mindre bensin ved tilhengerkjøring, og er utrolig festlig å kjøre... Vel ble litt avsporing her, men uansett, det er ikke unormalt å mått burke mye turtall for å få krefter ut av enkelte motorer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Med 3000 i 100 har du en gearing til ca 215 km/h ved 6500 o/min, og det høres ut til å være helt normalt for en bil med denne motorstørrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå