Gå til innhold

Hjelp med treningsprogram/øvelser

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er en gutt på 17 år som har lyst til å begynne å trene mer seriøst enn før, og lurte på om jeg kunne få hjelp av folk med erfaring.

Jeg vil egentlig trene både utholdenhet og styrke, alle foreslag til øvelser blir satt pris på.

Litt om meg selv. Jeg er som sagt en gutt på 17 år, jeg er ca 185 cm og veier 70 kg. Før har jeg ikke trent veldig aktivt, ettersom jeg ikke har vært med i noen slags organisert sport på et par 3-4 år.

Om sommeren sykler jeg mye, og eneste styrke treningen jeg driver med er vell 20-40 sit ups og push ups om dagen.

Kostholdet består som regel av en porsjon frokostlanding (Cheerios) til frokost, to knekkebrød med salami til lunsj, hvis jeg kommer tidlig hjem etter skola blir det enten brødskive eller nudler når jeg kommer hjem, og så til middag spises veldig mye pasta, kylling og fisk til middag her. Jeg spiser en del frukt i mellom måltider også.

Så jeg vil gjerne få hjelp til å lage et treningsprogram med forskjellige øvelser osv, og om dere kunne fortelle meg hvor lenge, hvor ofte og hvor mange ganger jeg burde gjøre det? (og selvfølgelig øvelsene)

Jeg vil helst trene ute med tanke på sykling og jogging, ettersom jeg finner sykling og jogging inne på maskiner veldig kjedelig. (Jeg bor like ved Geilo, så har veldige varierte steder å sykle/jogge på).

Jeg har tilgang til treningsstudio, men ikke oftere enn 1 gang i uka ville jeg tro.

På forhånd takk, og spørr hvis det er noe dere lurer på. (Håper teksten ikke ble for lang forresten)

Endret av Henrikfj-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...