Vu-caN Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Det må være noe rart med pcen min. Når jeg klikker på en link i firefox bruker den 80%, og 100% når jeg åpner firefox. Når jeg ikke bruker noen programmer ligger den på 4-5prosent. Så jeg tror ikke det er virus. Det hjelper ikke å formatere pc-en. Jeg observerer også et vindu som sier det er for lite strøm til skjermkortet selv om den ekstra strømkabelen er skikkelig i. Dette vinduet dukker opp når jeg slår på pcen. Ellers, så har jeg ingen problemer, bortsett fra lav ytelse når cpuen hele tida makses. Klikker og booter aldri. En maskin av mitt kaliber(se under) burde da kunne kjøre firefox uten problemer! Min maskinvare er: CPY: AMD 3500+ Gigabyte hk: GA-K8NSNXP-939 2x1 GB Geil ddr1-minne. Skjermkort gefore 6600GT Mist strømforsyning 500W ca. Forslag til hva som er galt? Endret 23. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Feilsøkes med Process Explorer->Sjekk ut hvilke tråder som bruker mest prosessorkraft og gå videre inn på Stakken deres. For å få navnene til funksjonene i stakken trenger du å sette opp symboler: Start Process Explorer Velg Options menyen Velg videre Configure Symbols fra Options menyen I Symbols path skriver du: srv*c:\Symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Og trykker OK Process Explorer er et gratis verktøy som kan lastes ned fra Windows Sysinternals. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Feilsøkes med Process Explorer->Sjekk ut hvilke tråder som bruker mest prosessorkraft og gå videre inn på Stakken deres. Hvilke tråder? Jeg er ikke tilstede ved den aktuelle pc-en akkurat nå. Tenker du på trådene som stammer fra firefox? I task manager får jeg en god oversikt over hvilke programmer som bruker kraft. Men om det er mulig å gå videre inn og se hvilke typer prosesser som stjeler kraften, så hadde det vært nyttig. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 En prosess forbruker ingen cpu tid-det er i en prosess sine tråder at selve koden utføres. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 En prosess forbruker ingen cpu tid-det er i en prosess sine tråder at selve koden utføres. Og? Et program forårsaker prosesser som forårsaker tråder, som igjen forbruker cpu-tid. Det er jo bare ulike nivåer. Slik windows presenterer det, er det programmene som bruker cpu-tid. Spørsmålet mitt var vel egentlig om man kan se hva slags typer tråder som forårsaker mye cpu-tid? Feks om skjermkortet ikke fungerer kan det påføre cpu mer arbeid. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har du veldig dårlig ytelse i spill og slikt? Eller er det dårlig ytelse/mye CPU-bruk over hele linja? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Har du veldig dårlig ytelse i spill og slikt? Eller er det dårlig ytelse/mye CPU-bruk over hele linja? Dårlig ytelse over hele linja kan du si ja. Pc-en går generelt tregt. Programmer, spill, surfing. Det meste makser cpu-kraften. (forøvrig kjører jeg windowsXP) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Selvsagt kan du se hvilke tråder som forbruker mye cpu-tid. Det var jo nettopp derfor jeg anbefalte Process Explorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå